بجنورد – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: اجرای شبکه فاضلاب استان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با اعتبارات دولتی تحقق این امر امکان پذیر نیست.

اجرای شبکه فاضلاب خراسان شمالی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

غلامحسین ساقی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: برای اجرای شبکه فاضلاب در استان طی ماه گذشته استفاده از فایناس جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای فایناس جاری برای تصفیه خانه فاضلاب شیروان این اقدام را آغاز کردیم، افزود: طی ماه جاری با ۱۵ میلیارد تومان فراخوان با ۵ پیمانکار جدید از ابتدای سال آینده پیمان های جدید اجرا خواهد شد.

ساقی با اشاره به اینکه اجرای تصفیه خانه فاضلاب شیروان با استفاده از سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از هفته دولت گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمان اتمام پروژه ۲ سال پیش بینی شده که ۱۷۰ کیلومترشبکه باید برای این شهرستان اجرا شود.

وی در ادامه افزود: سعی داریم با استفاده ازتوان بخش خصوصی با روش فایناس از محل فروش انشعابات فاضلاب، تا سال ۹۷ پروژه تصفیه خانه شیروان را به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب بجنورد ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اجرای تبصره ۳ توسط شوراهای شهر در استان به ما کمک می‌کند پروژه اتصال مشترکان به شبکه فاضلاب شهری را در چند سال آینده به اتمام برسانیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب اسفراین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی اولین شهر کامل به لحاظ تجهیزات فاضلاب در بین شهرستانهای خراسان بزرگ است.

ساقی در رابطه با احداث تصفیه خانه در گلستان شهر بجنورد نیزگفت: از آنجایی که در گلستان شهر بجنورد امکان استفاده از بازچرخانی پساب وجودندارد برنامه این است که در این نقطه به صورت پکیج تصفیه خانه احداث شود که تملک زمین در دست اقدام است و پس از جانمایی شبکه فاضلاب به صورت فایناس اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آب آشامیدنی بجنورد از سد شیرین دره تأمین می‌شود، اظهار داشت: سد شیرین دره در ابتدا برای ذخیره آب کشاورزی احداث‌شده، اما بعدها به دلیل کمبود آب آشامیدنی به شبکه آب‌رسانی شهری پیوسته است.

ساقی با بیان اینکه آب بجنورد از استانداردهای کیفی لازم برخوردار است، خاطرنشان کرد: متخصصان به‌صورت مستمر در طول شبانه‌روز ۲۶ نمونه از آب مناطق مختلف را در آزمایشگاه کنترل و ارزیابی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تغییر طعم و بوی آب برخی از نقاط بجنورد به دلیل وجود ۳۵ درصد شبکه فرسوده است ودر انتهای خطوط اصلی آب‌رسانی به دلیل انباشت آب، گاهی تغییر در طعم و بوی آب احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.