سبزوار-مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بدون شک کشاورزی با روشهای قدیمی فقر را به دنبال دارد و مسئولان باید در تلاش برای دور کردن محرومیت از بخش کشاورزی باشند.

کشاورزی با روش های قدیمی محصولی جز فقر ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر ونمونه در سبزوار با بیان اینکه در کشور های توسعه یافته دولت برای حمایت از کشاورزان گندم را به قیمت گران از کشاورزان می خرد وبا قیمت ارزانتر به سایر کشورها صادر می کند تا کشاورزان رغبت بیشتری در تولید از خود نشان دهند افزود: قطعا کشاورزی در ایران باید به سوی مدرنیته حرکت کند.

مجتبی مزروعی گران شدن کود را یکی از دلایل افت کشاورزی عنوان کرد وادامه داد: بحران آب در روستا ها باعث مهاجرت روستاییان از روستا به شهر شده است واین امر نه تنها موجب افزایش شغل کاذب شده است بلکه در کاهش رونق کشاورزی را نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: بدون شک کشاورزی با روشهای قدیمی فقر را به دنبال دارد ومسئولان باید سعی نمایند محرومیت را از بخش کشاورزی دور کنند.
 

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه نیز با بیان اینکه کشاورزان گنج های خدا در روی زمین هستند افزود: در احادیث فراوان بر اهمیت ارزش عمل کشاورزان به تفصیل سخن آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر ملتی بخواهد مستقل شود باید در کشاورزی به خود کفایی برسد تصریح کرد: به طور قطع ویقین مسئولان کشاورزی باید علاوه بر خدمت رسانی به قشر کشاورز، مشاور خوب ومطمئن برای آنها باشند.

وی با تشریح وظایف دولت در قبال کشاورزان یاد آور شد: دولت مردان باید با تکیه بر اصل خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم در زمینه پیشرفت وگسترش حوزه کشاورزی بکوشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز از کشاورزان به عنوان سرمایه های بزرگ جامعه گفت: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است.

حسین مقصودی کشاورزی را زیر بنای اقتصاد مقاومتی دانست واظهار داشت: در توسعه  اقتصادی، کشاورزی نقش بی بدیلی در رسیدن به اقتصاد پایدار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.