۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 499444

حال و روز خوبی نداشت، مجبور بود به اصرار خانواده‌اش هم که شده به آن زندگی ادامه دهد، روز به روز به اختلافات خانوادگی‌شان اضافه می‌شد، نمی‌دانست باید چه کاری انجام دهد، عقل شایان قد نمی‌داد و نمی توانست راه حلی درستی برای پایان دادن به جرو بحث‌ها پیدا کند.

اخاذی مرد تهرانی از زن مشهدی با اسکرین شات

قدس آنلاین - برای فرار از زندگی بعد از ساعت کاری، به پیشنهاد دوستانش پا به میهمانی‌هایی می‌گذاشت که برای همراه بودن با آنها باید کارهایی انجام می‌داد که دور از شأن و جایگاه خانوادگی شان بود.

لذت مصرف مواد مخدر در آن زمان برای شایان شده بود یک مسکن آرام بخش. هر چند که می‌دانست با این روند که در پیش گرفته،لطمه بزرگی به زندگی‌اش می‌زند اما او دیگر مثل سابق حرف و حدیث‌های خانواده برایش مهم نبود. طاقت همسرش به سر می‌آید و برای همیشه از زندگی او می‌رود.

شایان برای خلأ عاطفی پیش آمده در زندگی‌اش به سمت فضای مجازی می‌رود تا از این راه بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

 روزها و ماه‌ها از پی هم می‌گذشت، طعم حضور در فضای مجازی و شرکت در چالش‌ها و گروه‌های مختلف برای او شیرین‌تر از سابق می‌شود، به صورتی که دیگر حاضر نیست پای صحبت همسرش بنشیند و از او دلجویی کند،برای اقناع کردن افکار پریشان خود سعی می‌کند در گروه‌های مختلف با خانم‌هایی آشنا شود که متأهل و صاحب فرزند هستند تا از این راه اندکی خود را آرام کند.

شروع رابطه عاطفی با خانم‌هایی از شهر اصفهان، مشهد، شیراز و یزد برای او بالاترین لذت را در پی داشت، اعتیاد به مواد مخدر هم وقت و زمانش را می‌گرفت تا دیگر زمانی برای اندیشیدن به آینده و خانواده نداشته باشد.اما همه اینها دست به دست هم داد تا دیگر کارش در اولویت نباشد و اخراج تنها پاسخ مدیران به او باشد. حالا او مانده بود وخرج مواد مخدر که باید تأمین می‌کرد .  پس به فکر افتاد که سوءاستفاده از فضای مجازی را شروع کند.

تصمیم می‌گیرد با شگرد از پیش تعیین شده،از ارتباطات برقرار شده با خانم‌ها اسکرین شات بگیرد. در این میان با خانمی در مشهد آشنا می‌شود و پس از ایجاد یک رابطه عاطفی چندین هفته‌ای متوجه می‌شود، وضع مالی شوهرش  خوب است، زن جوان را تهدید می‌کند که اگر مبلغ ۳ میلیون تومان به او ندهد ، اسکرین شات‌های تهیه شده از چت‌های عاشقانه را برای شوهرش می‌فرستد، آن زن هم برای اینکه همسرش در جریان ماجرا قرار نگیرد، تن به  پرداخت پول می‌دهد.

 دریافت این پول  زیر زبان شایان مزه کرد و دست از سر آن زن فریب خورده برنداشت و هر روز بر میزان درخواست‌های بی شرمانه‌اش اضافه کرد، اما زن دیگر تحمل این باجگیری را نداشت و برای پایان دادن ماجرا نزد پلیس فتا می‌رود و شکایت می‌کند، با تلاش پلیس فتا شایان در تهران شناسایی و دستگیر می‌شود.

درهمین راستا، مهدی حقدادی قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای با بیان اینکه متهم از گستره نرم افزار تلگرام استفاده نموده و با سرچ‌هایی  که انجام داده اکانت‌های زنان و دختران را شناسایی کرده است، اظهار داشت: این فرد فرصت طلب در گروه‌های مختلط  افراد را شناسایی و ابتدا با طرح از پیش تعیین شده ارتباط رسمی و سپس عاطفی برقرار می‌کرد و پس از گذشت مدت نه چندان طولانی و جلب اعتماد کاذب به  اسرار، تصاویر و فیلم‌های خصوصی زنان دسترسی یافته  و سپس اقدام به تهدید و اخاذی  کرده است.

حقدادی افزود: در حال حاضر فضای عادی و عالم خارج با فضای سایبر کاملاً متفاوت است زیرا ما متهمانی دستگیر و تحت تعقیب قرار داده‌ایم که در زندگی روزمره دارای شخصیت اجتماعی مناسب بوده و وجهه خوبی داشتند، اما در فضای سایبر مرتکب شنیع‌ترین رفتار شده‌اند .

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.