نزدیکان استفان میلر، نویسنده سخنرانی‌های ترامپ که دستور جنجالی او مبنی بر منع ورود اتباع 7 کشور به آمریکا را نوشته، می‌گویند، وی این افکار ضد مهاجرتی را از دوران دبیرستان در ذهن خود می‌پرورانده است.

با نویسنده دستور منع ورود ایرانی‌ها به آمریکا آشنا شوید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، استفان میلر، نویسنده سخنرانی‌های دونالد ترامپ، محرم راز وی و نویسنده دستور جنجالی مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکاست که از زمان نوجوانی‌اش در حاشیه حزب جمهوری‌خواه مشغول فعالیت بوده است.

این جمهوری‌خواه متولد کالیفرنیا، نظرات خود را در زمینه مهاجرت، چند فرهنگی و اصلاحات سیاسی روی میز رئیس‌جمهوری جدید قرار داده است.
http://www.ana.ir/Media/Image/1395/11/13/636215541585156019.jpg
به گفته یک مقام کاخ سفید، دستور اجرایی ترامپ در زمینه منع سفر اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا به صورت ناگهانی نوشته نشده، بلکه میلر ماه‌ها زمان صرف نوشتن آن کرده است.

این کارشناس 31 ساله کاخ سفید، در کنار استیو بانون، مدیر سابق شبکه خبری بریتبارت، یکی از مشاوران تاثیرگذار ترامپ در موضوع مهاجرت بوده است. این دو با وادار کردن مقامات فدرال به تعمیم ممنوعیت سفر به افراد دارنده گرین کارت آمریکا از اتباع 7 کشوری که نامشان در این دستور گنجانده شده، قرائت مضیق وزارت امنیت داخلی آمریکا از این دستور را رد کرده‌اند.

اکنون شهروندان دائمی قانونی آمریکا (دارندگان گرین کارت) ناگزیرند برای خروج و بازگشت به آمریکا حداقل به مدت 90 روز، درخواست معاف شدن از این دستور را بنمایند.

یکی از دستیاران کنگره در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ضمن انتقاد از میلر بابت در جریان قرار ندادن کنگره گفت، تصمیم به کار بر این دستور عمدتا محرمانه بوده است.

این محرمانگی همچنین موجب سردرگمی گسترده نهادهای دولتی در آخر هفته گذشته شد، به نحوی که وزارت امنیت داخلی و دیگر مقامات آمریکایی در مورد چگونگی اجرای این دستور با مشکل مواجه شدند.

میلر در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس ضمن دفاع از این دستور گفت که دولت آمریکا با این اقدام «اطمینان حاصل خواهد کرد که افراد ورودی به کشور واقعا از ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کنند و عاشق آن هستند.»

اما هزاران آمریکایی نظری متفاوت با نظر میلر در مورد دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا دارند و این موضوع در اعتراض‌های گسترده روزهای اخیر کاملا مشهود است.

اما این دستور کاملا در راستای چیزی است که میلر از زمانی که 16 ساله بوده، در حال نوشتن، پیش بردن و گفت‌وگو درباره آن بوده است.

برخلاف برخی از افراد محوری کابینه جدید که در ماه‌های پایانی به ستاد انتخاباتی ترامپ پیوسته‌اند، میلر از ژانویه 2016 (دی 94) با ترامپ بوده و در بیشتر انتخابات‌های درون حزبی و همچنین انتخابات سراسری در کنار وی حضور داشته است.

این دستیار نزدیک ترامپ که همواره با کت و شلواری اتوکشیده قبل از ترامپ به روی صحنه می‌رود، در هنگام سخنرانی‌های میلیاردر نیویورکی، با این سخنان هزاران نفر را به وجد می‌آورد: «آنهایی که در قدرت هستند، می‌خواهند شما را پایین نگه دارند، اما دونالد ترامپ اینجاست که شما را بالا ببرد.»

میلر در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی در تگزاس گفت: «همه کسانی که در مقابل ترامپ ایستاده‌اند افرادی هستند که این کشور را به زمین زده‌اند... هر اشتباهی که امروز در این کشور رخ داده، مخالفان ترامپ مسئولش هستند.»

این نوع صحبت کردن توسط میلر تازگی ندارد. به گفته کسانی که به همراه میلر به دبیرستان سانتا مونیکا می‌رفتند، این دستیار ترامپ از همان زمان به دلیل بیان نظرات محافظه‌کارانه و عضویت در انجمن‌های دانش‌آموزی چپ‌گرا اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده بود.

آدریان کریمای 31 ساله وکیل و کسی که در دوران دبیرستان همکلاسی میلر بوده گفت: «کل نظرات میلر در مورد مهاجرت از دوران دبیرستان او نشأت می‌گیرد... نظرات منفی او در مورد مهاجرت در دبیرستان شکل گرفت و در طول زمان رشد کرد.»

کریما که خود یک مهاجر ایرانی است که به هیلاری کلینتون رای داده می‌گوید، میلر در کلاس‌های درس زیاد صحبت می‌کرد و عمدتا با به چالبش کشیدن معلم استدلال می‌کرد که کل مدرسه که بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان آن از مهاجران آفریقایی- آمریکایی و لاتین‌تبار بودند، تلاش دارد تا مطالب نادرست را به دانش‌آموزان القا کند.

وی تعداد دانش آموزان غیر آمریکایی در دبیرستان سانتا مونیکا را بالا می‌دانست و احساس می‌کرد که وظیفه دارد از ایده آمریکائیسم دفاع کند. وی همچنین در آن دوران در مطلبی نوشته بود که مسئولانی دبیرستانی که در آن درس می‌خواند به اندازه کافی میهن پرست نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.