سازمان ملل و اتحادیه اروپا از احداث سه هزار واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره شهرک‌سازی جدید رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، استفان دوژاریک سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: «ما بار دیگر در خصوص هر گونه اقدامات یکجانبه که می تواند مانعی برای راه حل دو کشور باشد، هشدار می دهیم و از دو طرف می خواهیم به مذاکراتی هدفمند بر پایه قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و مطابق با حقوق بین الملل، به منظور پرداختن به همه مسائل وضع نهایی بازگردند».

وی افزود: «سازمان ملل متحد آماده است از این روند حمایت کند».

به گزارش پرس تی وی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز چهارشنبه در واکنش به طرح اسرائیل برای ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی در کرانۀ باختری گفت این طرح «چالشی مستقیم در قبال چشم‌انداز راه‌حل دو کشور» است.

موگرینی ضمن هشدار درباره ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل افزود: عیمقاً مایۀ تأسف است که اسرائیل با وجود نگرانی‌ها و اعتراض‌های جدی و مستمر بین‌المللی که همواره در همۀ سطوح مطرح شده‌اند، به اقدامات خود ادامه می دهد.

موگرینی تأکید کرد توسعۀ مداوم شهرک‌ها با سیاست‌های اتحادیۀ اروپا و پیشنهادهای گروه چهارگانۀ صلح خاورمیانه متشکل از اتحادیۀ اروپا، آمریکا، سازمان ملل و روسیه «مستقیماً» در تضاد است.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه این رژیم برای احداث 3 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داد.

لیبرمن با اعلام این خبر گفت که از این تعداد واحد مسکونی، دو هزار واحد آماده فروش فوری است و مابقی واحدهای مسکونی همچنان در مراحل طرح ریزی هستند.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی ساخت 150 واحد مسکونی جدید را در شرق بیت المقدس تصویب کرده بود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا عملیات شهرک سازی به شدت در کرانه باختری و قدس اشغالی تشدید شده است.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل با 14 رای قطعنامه 2334 را در محکومیت شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی 67 تصویب کرد و خواستار توقف فوری عملیات شهرک سازی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.