یکی از ماندگارترین کشتی گیران ارمنستان دوست دارد در بازیهای المپیک با حمید سوریان یکی از بهترین کشتی گیران تاریخ ورزش ایران رودررو شود.

اعجوبه کشتی فرنگی دنیا: دوست دارم در المپیک با سوریان ملاقات کنم

قدس آنلاین- گروه ورزشی - هاشم رسائی فر: در دنیای کشتی فرنگی کمتر کسی وجود دارد که نام و نشان آرمن نازاریان، عجوبه فرنگی کار ارمنستان را نداند و نشناسد. نازاریان مدال های رنگارنگ از سکوی المپیک گرفته تا قهرمانی جهان و اروپا را در کارنامه اش دارد. فرنگی کار سبک وزن ارمنستانی 4 المپیک را تجربه کرده(از 1996 تا 2008) که از این میدان معتبر 2 مدال طلا و یک برنز با ارزش را صید کرده است و یکی از پر افتختار ترین کشتی گیران المپیکی دنیاست. نازاریان 3 بار قهرمانی جهان را جشن گرفته و 3 مدال برنز جهانی دارد و البته سلطان بلامنازع کشتی فرنگی اروپا در دوران حضورش بر روی تشک کشتی بوده است.

حضور او در مشهد این فرصت را به وجود آورد تا با همراهی مهدی صدیقی و حمید حیرانی از نزدیک با یکی از بهترین های کشتی فرنگی دنیا در خصوص شرایط فعلی اش و آنچه که پیرامون کشتی دنیا می گذرد به گفت و گو بنشینیم.

*شما و علی اشکانی سرمربی فعلی تیم ملی کشتی فرنگی ایران زمانی رقیب یکدیگربرروی تشک کشتی بودید در حال حاضر هرکدام در عرصه مربیگری فعالیت دارید فکر می کنید کدامیک از شما موفقیت بیشتری در مربیگری خواهید داشت؟
من 5 سال است که عهده دار مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی بلغارستان هستم و در این مدت تمام تلاش خودم را کردم تا کشتی گیران خوبی از بلغارستان به کشتی دنیا معرفی نمایم. به علی اشکانی هم که زمانی با هم کشتی می گرفتیم بابت انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران تبریک می گویم و از این بابت خوشحالم و دوست دارم او را روی سکوهای جهانی ببینم. در مجموع برای پاسخ به این سؤال باید بگویم موفقیت هر مربی بستگی به شرایطش و کشتی گیرانی دارد که در اختیار او هستند. در مجموع شرایط کشتی فرنگی ایران در دنیا شرایط خوبی است و این می تواند به اشکانی کمک زیادی بکند.

* آیا از زمان حضور شما در بلغارستان کشتی فرنگی این کشور متحول شده است ؟
بعد از حضور من در تیم ملی بلغارستان فرنگی کاران خوبی شناسایی شده اند که توانسته اند سکوهای جهانی و اروپایی را فتح کنند و حتی توانستیم 5 کشتی‌گیر در المپیک داشته باشیم که اینها افتخارات قابل توجهی برای کشتی فرنگی این کشور است.

* آیا از کشور خودتان(ارمنستان) پیشنهاد مربیگری نداشتید که راهی بلغارستان شدید؟
شاید پیشنهاداتی بود اما پیشنهاد بلغارستان برای من بهتر بود ضمن اینکه مربی فعلی ارمنستان نیز یکی از بهترین های دنیای فرنگی است و خودش قهرمان المپیک بوده است.

* در دنیای قهرمانی کشتی فرنگی آیا حسرتی برای شما باقی مانده که نتوانستید به آن دست پیدا کنید؟
نه. من هر مدالی و هر سکویی که می خواستم به دست آوردم. در کل حسرت به دل نماندم و از این بابت احساس خوبی دارم

* از کشتی گیران ایرانی کدامیک از آنها را بیشتر قبول دارید؟
علی اشکانی و حمید سوریان. من با علی اشکانی خیلی کشتی گرفتم و سبک کشتی گرفتنش را دوست داشتم. حمید سوریان هم خیلی خوب بود ولی در وزن پایین تر از من بود. دوست دارم در المپیک بعدی با سوریان و بقیه کشتی گیران ایرانی ملاقات داشته باشم.

* فکر می کنید تغییر قوانین کشتی فرنگی بعد از المپیک چه تأثیری بر آن داشته باشد؟
من فکر می کنم شرایط کشتی فرنگی بعد از این خیلی بهتر خواهد شد با این قوانین فنون بیشتری اجرا خواهد شد و کشتی زیباتر خواهد شد که این باعث می شود آینده خوبی در انتظار کشتی فرنگی دنیا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.