سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم ممنوعیت ورود شهروندان ۷ کشور اسلامی به آمریکا شامل یهودیانی که در این کشورها به دنیا آمده باشند و حتی در صورتی که تابعیت دوگانه داشته باشند، نمی شود.

مستثنی شدن یهودیان از قانون ممنوعیت ورود اتباع ۷ کشور اسلامی به آمریکا

به گزارش "قدس آنلاین"، سفارت آمریکا در اسرائیل بر روی تارنمای اینترنتی خود تاکید کرد: «مسافرانی که ویزاهای معتبر همراه با گذرنامه های اسرائیلی داشته باشند می توانند وارد آمریکا شوند؛ حتی اگر شهروند یا متولد یکی از ۷ کشوری باشند که ورود اتباع آنها به آمریکا ممنوع شده است.»

سفارت آمریکا همچنین خاطر نشان کرد که به صدور ویزا برای متولدان یا دارندگان تابعیت های یکی از این کشورها به همراه تابعیت اسرائیلی ادامه می دهد و همچنان به درخواست های این افراد برای صدور ویزا رسیدگی خواهد نمود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گذشته دستوری را صادر کرد که به موجب آن به پناهندگان ۷ کشور؛ ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن به مدت سه ماه و به پناهندگان سوری به صورت دائمی اجازه ورود به این کشور داده نخواهد شد. این تصمیم همچنین کسانی را هم که متولد این کشورها باشند، اما تابعیت های دیگری داشته باشند، شامل می شود.

البته واشنگتن شهروندان کانادایی و استرالیایی را از این قانون معاف کرده، اما اعلام نکرده است که آیا اتباع رژیم صهیونیستی هم مشمول این معافیت می شوند یا با آنها بر اساس دین شان رفتار خواهد شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.