یک مفسر نهج‌البلاغه با اشاره به این که انسان مؤمن هدفمند زندگی می‌کند، افزود: اهل بیت‌(ع) بهترین مسیر برای رسیدن به این هدفمندی هستند و بدون تمسک به قرآن و عترت نمی‌توان رضایت خدا را کسب کرد.

رضایت خداوند با تمسک به قرآن و عترت حاصل می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  محسن اسماعیلی در ادامه سلسله  جلسات تفسیر نهج‌البلاغه که در مؤسسه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود، با اشاره به نامه ۶۰ امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه، گفت: حضرت علی (ع) در این نامه به حارث هَمْدانی پند و اندرز می‌دهند که تمام آنها برای ما درسی بزرگ است.

وی افزود: امام علی(ع) در یکی از فرازهای مهم این نامه تأکید می‌کنند که انسان باید به ریسمان الهی چنگ زده و حلالش را حلال و حرامش را حرام بشمارد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه مؤمن، مسلمان و متدین هدفمند زندگی می‌کند، گفت: انسان دارای هدف هیچگاه سرگردان نبوده و ناامید نمی‌شود و تنها به هدفش می‌اندیشد و برای دستیابی به آن می‌کوشد.

وی با تأکید بر اینکه باید قرب الهی تنها هدف والای انسان باشد، یادآور شد: اهل‌بیت(ع) بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف هستند و بدون چنگ زدن به قرآن و عترت که ریسمان الهی هستند نمی‌توان رضایت خدا را کسب کرد.

این مفسر نهج‌البلاغه اظهار کرد: مؤمن همواره به فکر مرگ و پس از آن یعنی قیامت است، برای نجات از قیامت نیز باید در این دنیا تلاش کرده و از کارهایی که سبب پشیمانی در قیامت می‌شود پرهیز کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکید امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه باید به موضوعات سودمند برای آخرت فکر و از همنشینی با بدکاران پرهیز کرد، گفت: فرصت و توان انسان محدود است، لذا باید از چنین شرایطی نهایت بهره را ببرد.

وی افزود: به سبب همین محدودیتهاست که فرد باید در انتخاب خود بسیار دقت داشته باشد تا در آینده گرفتار پشیمانی نشود، چون راه جبران یا وجود نخواهد داشت یا بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. حرکت در مسیر بیانات اهل‌بیت (ع) را بهترین راه استفاده از فرصت از این توان محدود برای پشیمان نشدن در آینده است.

سلسله جلسات شرح و تفسیر نهج‌البلاغه محسن اسماعیلی روزهای چهارشنبه در موسسه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه کوچه شهید صیرفی‌پور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.