در میان انبوهی از میوه‌های خارجی و قاچاق، میوه‌هایی هستند که با ثبت سفارش قانونی و از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند. آناناس، موز، انبه و نارگیل، در لیست میوه‌هایی هستند که به‌صورت رسمی وارد می‌شوند.

تعجب نکنید؛ اینها اسم میوه‌های قاچاق است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وقایع اتفاقیه، حسین مهاجران می‌گوید: «آناناس از سنگاپور و مالزی، موز از کشورهای فیلیپین، سومالی، بولیوی و اکوادور و انبه از کنیای آفریقا و پاکستان، به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شوند.» بر‌اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، نارگیل‌های موجود در بازار که قیمتشان از پنج هزار تا 6 هزار تومان متغیر است، از کشورهایی مثل پاکستان، هندوستان، سنگاپور و مالزی و از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند. این درحالی است که شبرنگ و آلوسیاه‌های بازار، همگی به‌صورت قاچاق از آفریقا وارد شده و به ترتیب با دو هزار و 500 و هشت هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

به گفته او، به غیر ‌از آناناس، موز، انبه و نارگیل، همه میوه‌هایی که وارد کشور می‌شوند، همچون گلابی آمریکا، سیب سبز فرانسه، لیمو‌ترش ویتنام، سیر چینی، گلابی‌های چینی و زردآلوی آفریقا، به‌صورت قاچاقی وارد می‌شوند. علاوه بر میوه‌های قاچاق موجود در بازار، کشورهایی هم هستند که بیشتر از همه در تیررس قاچاقچیان قرار دارند.
 
«ترکیه، پاکستان و امارات از مهم‌ترین کشورهایی بوده‌اند که زیر پای قاچاقچیان و دلالان هستند تا میوه‌هایی همچون سیب سبز، نارنگی و آناناس را وارد کنند.» این را نایب‌رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان و واردکنندگان میوه می‌گوید و در ادامه با تأیید قاچاق‌بودن همه میوه‌های لوکس در بازار یادآوری می‌کند: «همه سیب سبزهای موجود در بازار، حتی آنهایی که دارای برچسب هستند هم به‌صورت غیر‌قانونی و از کشور ترکیه وارد شده‌اند.»

نیاورانی توضیح می‌دهد: «لیچی، رامبوتان، دراگون‌فروت یا میوه اژدها و منگوستن هندی، از آن دسته میوه‌های کم‌طرفداری هستند که عمدتا از امارات و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.» همچنین به گفته او، همه بادام‌های آمریکایی موجود در بازار هم به‌صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.