ساری- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از وجود ۴۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در مازندران خبر داد و گفت: یک سوم مساحت شهرهای استان شامل بافت های فرسوده است.

یک سوم مساحت شهرهای مازندران بافت فرسوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حیدر نوروزی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه شهرهای ساری، بابل، آمل و بابلسر به ترتیب بیشترین بافت های فرسوده را در مازندران دارا می باشند، به تشکیل مدیریت بازآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: بازآفرینی شهری یک کار جمعی بوده و در این رابطه همه دستگاه های اجرایی باید مشارکت داشته باشند.

وی از افتتاح ۸۱ پروژه این اداره کل با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر خبر داد و یادآور شد: همچنین ۱۰۵۰ واحد مسکن مهر با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در این ایام به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه در دهه فحر ۱۵۱ کیلومتر راه روستایی به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: در حوزه راه روستایی، طی سه سال اخیر ۱۲۱۸ کیلومتر راه روستایی آسفالت گردید که ارزش ریالی این جاده ها، ۱۸۳ میلیارد تومان می باشد.

نوروزی با بیان اینکه در دولت یازدهم، ۱۶هزار واحد مسکن مهر به بره بداری رسید، گفت: از ۵۸ هزار واحد مسکن مهر در دست اجرا در مازندران، ۴۹ هزار و ۷۵۰ واحد در سنوات گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی به ایجاد بانک اطلاعات ساختمان های دولتی اشاره کرد و افزود: با اطلاعات بدست آمده، می توانیم برای ساختمان های مازاد دستگاه های اجرایی برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در محور فیروزکوه اقدامات خوبی انجام شده است، یادآور شد: تونل اول شیرگاه طی روزهای آینده زیر بار ترافیکی می رود و تلاش می کنیم با بهره برداری از تونل دوم تا پایان امسال، گره ترافیکی بطول ۷ کیلومتر در این محور را مرتفع کنیم.

نوروزی از تکمیل محور گلوگاه – دامغان تا هفته دولت سال آینده خبر داد و گفت: از ۴۵ کیلومتر این محور که در حوزه مازندران قرار دارد، تنها ۵ کیلومتر باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر طولانی شدن ساخت بیمارستان رازی قائم شهر توضیح داد: این پروژه تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.