بجنورد- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان تا پایان سال مالی جاری به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شوند.

بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی به سیستم های نوین آبیاری مجهز می شوند
بهروز عربی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه ۳۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در سال جاری برای سیستم های آبیاری نوین اعتبار تخصیص داده شده است، اظهار داشت: این اعتبار از سه منبع بند ه، (۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان ) و بند د ( ۱۳ میلیارد تومان و ۸۶۰ میلیون تومان ) و تبصره ۳۶ قانون اصلاحی بودجه سال ۹۵ ( ۲۰ میلیارد تومان ) تامین شده است.
وی با اشاره به اینکه با این اعتبار باید ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری شوند، افزود: زمین های مستعد آبیاری نوین در استان ۵۰ هزار هکتار است که تا پایان سال ۹۴  بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در برنامه ششم توسعه در صورت تامین اعتبار تمام زمین های مستعد برای آبیاری نوین تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری قرار گیرند.
عربی تصریح کرد: با اجرای طرح های آبیاری نوین، عملکرد آبیاری ۵۰ درصد افزایش و هزینه های آبیاری نیز تا ۸۰ درصد کاهش می یابد به همین دلیل استقبال کشاورزان از این طرح بسیار زیاد است تا جایی که اعتبارات ما پاسخگو نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.