اصفهان- جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی کل قوا تمام تهدیدات و حرکت‌های دشمن را رصد می‌کند، گفت: تعداد نیرو، هواپیما، تجهیزات و شناورهای دشمن را رصد می‌کنیم و توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شود.

تهدیدات و تجهیزات دشمن لحظه به لحظه رصد می‌شود/ ماموریت‌های مستشاری نیروهای اطلاعاتی نظام به‌خوبی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه پنجشنبه در یادواره ۲۹ شهید عملیات‌های والفجر۸، کربلای ۴ و ۵ بخش زواره و شهید حجت‌الاسلام سید حسن طباطبایی‌نسب از شهدای حمله جنگنده عراق به هواپیمای مسافربری ایران در اول اسفندماه سال ۶۴، در محل امام‌زاده یحیی(ع) زواره، با بیان اینکه متناسب با تحلیل‌های صورت گرفته ظرفیت دفاعی کشور دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر هوشمندی نیروهای اطلاعاتی و اقتدار نیروهای مسلح به‌گونه‌ای است که مأموریت‌های مستشاری را به‌زیبایی انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به بیان وظایف و مأموریت‌های تعریف شده از سوی آمریکا برای ایران در دوران جنگ سرد اشاره و اظهار کرد: بعد از جنگ سرد آمریکا تنها ابرقدرت جهان شد و خود را کدخدای جهان می‌دانست.

وی با بیان اینکه زمانی که آمریکا سرمست از قدرت بود یکی از مؤسسات این کشور نظریه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن قدرت‌های جدیدی در جهان شکل خواهند گرفت که آمریکا را با چالش مواجه خواهند کرد، گفت: ایجاد اروپای واحد و نزدیکی روسیه، چین و کره شمالی از این قدرت‌های جدید بودند که آمریکا جلوی آن را گرفت.

وی با اشاره به اینکه در آن نظریه خطرناک‌ترین قدرت در حال شکل‌گیری جهان اسلام که از وحدت شیعه و سنی شکل می‌گیرد اعلام شده بود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای جلوگیری از شکل‌گیری این قدرت طرحی را برنامه‌ریزی کردند که در مرحله اول بر اساس آن هواپیماهای مسافربری به برج‌های دوقلو برخورد کنند و این بهانه‌ای شود برای مقابله با جهان اسلام.

امیر پوردستان با اظهار اینکه آمریکا استراتژی عملیات پیشدستانه را تعریف و برای آن هم شعار «همه مسلمانان تروریست نیستند، اما همه تروریست‌ها مسلمان هستند» را درست کردند، تصریح کرد: این حوادث بهانه‌ای برای ورود آمریکا به غرب آسیا در سال ۲۰۱۱ و اشغال افغانستان و عراق شد.

وی با اعلام اینکه ۱۸۰ هزار نیرو با پیشرفته‌ترین تجهیزات در منطقه مستقر شدند و قصد آنها حمله به افغانستان و عراق نبود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمریکا حمله به جمهوری اسلامی بود که در اینجا اقتدار نظام، رهبری هوشمند، خون شهدا و پشتیبانی مردم ولایتمدار خود را نشان داد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به‌واسطه اقتدار نظام و برگزاری رزمایش‌های پیش‌بینی شده توسط سپاه و ارتش، آمریکایی‌ها پس از تحلیل به این باور رسیدند که توان حمله به جمهوری اسلامی را ندارند، افزود: در این راستا طرح جدیدی را تحت عنوان خاورمیانه بزرگ در برنامه قرار دادند.

وی با ابراز اینکه براساس طرح خاورمیانه بزرگ تجزیه کشورهای منطقه در برنامه قرار داشت، خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح خاورمیانه بزرگ جلوگیری از شکل‌گیری قطب جهان اسلام و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی بود.

امیر پوردستان به راهبرد جدید آمریکا با عنوان مذهب علیه مذهب و تشکیل گروه‌های تروریستی همانند داعش و النصره اشاره کرد و گفت: قصد آمریکا از این راهبرد جلوگیری از نزدیکی شیعه و سنی و شکل‌گیری قطب جهان اسلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.