کرمان- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از بررسی طرح گردشگری معدنی از جمله گردشگری معادن زغالسنگ شهرستان‌های زرند، کوهبنان و راور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌دنبال بررسی و اجرای این طرح گردشگری هستیم.

گردشگری معدنی به‌زودی آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، «مهدی حسینی‌نژاد» در بازدید از معدن سراپرده شهرستان زرند از بررسی طرح گردشگری معدنی از جمله گردشگری معادن زغالسنگ شهرستان‌های زرند، کوهبنان و راور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دنبال بررسی و اجرای این طرح گردشگری هستیم.
وی با اشاره به پتانسیل معادن استان کرمان در زمینه گردشگری معدنی، اظهار کرد: بسیاری از معادن استان کرمان می‌توانند پذیرای گردشگران از جمله گردشگران تخصصی در حوزه‌های مختلف معدنی و کارهای پژوهشی باشند.
مدیرعامل معدن سراپرده شهرستان زرند هم در این بازدید با ارائه تاریخچه‌ای از اکتشاف و استخراج این معدن زغالسنگ، گفت: حدود ۱۲۰ کارگر در این معدن زغالسنگ در حال فعالیت می‌باشد و خوشبختانه بازدهی این معدن نسبت به تعداد نیروهایی که دارد در استان کرمان بیشترین بازدهی و راندمان را دارد.
«یدالله اسماعیلی» افزود: اگر شرکت زغالسنگ بتواند حداقل نیمی از بدهی ما را پرداخت می‌کند می‌توانیم بیش از دو برابر به ظرفیت استخراج خود اضافه کنیم.
مسئول استخراج معدن سراپرده  نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: ماهانه به‌طور میانگین ۵ الی ۶ هزار تن زغالسنگ از این معدن استخراج می‌شود.
«مهناز میرزایی» ادامه داد: خوشبختانه با رابطه‌ای خوب بین کارگران و مسئولین این معدن توانسته‌ایم همچنان و در این شرایط کار استخراج را به خوبی ادامه بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.