یزد- تعداد ۲۷۰راهنمای گردشگری از ۴۰ کشور جهان پس از پایان سفرشان در شیراز وارد استان یزد شدند.

راهنمایان گردشگری ۴۰ کشور جهان وارد یزد شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، این تعداد راهنمایان گردشگری از سراسر جهان پنجشنبه شب از طریق فرودگاه شهید صدوقی وارد یزد شده و با اجرای مراسم آیینی مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفتند.

این راهنمایان گردشگری به منظور شرکت در کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ که به میزبانی ایران در حال برگزاری است، طی هفته گذشته در مراسم افتتاحیه، همایش ها، تورهای تهرانگردی و مراسم اختتامیه کنوانسیون در تهران حاضر شدند.

مهمانان کنوانسیون راهنمایان گردشگری جمعه و شنبه مهمان مردم یزد و میبد خواهند بود و از بناها و سایت های گردشگری استان یزد بازدید خواهند کرد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، بازدید از مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، مجموعه امیرچخماق، دخمه و آتشکده زرتشتیان در برنامه های روز جمعه راهنمایان گردشگری است.

مسافران یزد روز شنبه نیز از جاذبه های تاریخی شهرستان میبد در ۴۵ کیلومتری مرکز استان یزد بازدید می کنند و سپس یزد را به مقصد اصفهان ترک خواهند کرد.

این رویداد گردشگری، بزرگ ترین و مهم ترین گردهمایی راهنمایان جهان است و هر ۲سال یک بار، زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) به میزبانی یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می شود.

در پانزدهمین فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن ماه سال ۹۳ در جمهوری چک برگزار شد ، از میان ۱۱ کشور ، سه کشور ایران ، سنگاپور و دانمارک به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و در نهایت امر، کشور ایران برای اولین بار با کسب بیشترین آرای موافق از اعضای کنوانسیون میزبانی سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.

معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای راهنمایان بر اساس استانداردهای جهانی از مهمترین اهداف این کنوانسیون است کانون سراسری انجمن های راهنمایان گردشگری ایران مجری این کنوانسیون است.

بازدید از جاذبه های شهرهای یزد، اصفهان ، زنجان، قزوین ، شیراز و همدان نیز جزو برنامه های بازدید این راهنمایان گردشگری اعلام گردیده است.

استان یزد دارای افزون بر ۶ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است و اولین شهر خشت خام جهان و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.