قم-دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه وجود انقلاب اسلامی موجب تقویت و استحکام مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی، سوریه،عراق و یمن شده است بیان کرد: این موضوع موجب شده تا آمریکایی ها در دستیابی به اهداف شوم خود شکست بخورند.

انقلاب اسلامی موجب شکست آمریکا در خاور میانه شد/آمریکا، انگلیس و اسرائیل مثلت شرارت

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی تاثیر گذار در شکست آمریکا برای رسیدن به اهدافش در افغانستان و عراق بوده، چرا که آنها می خواستند در عراق یک حکومت لائیک و دشمن با ایران روی کار بیاورند ولی علما و مردم عراق یک حکومت اسلامی دارای اکثریت شیعه در پارلمان و دولت عراق شکل گرفت و یک حکومت دوست در این کشور بوجود آمد.

صفوی افزود: شکست آمریکائیها و متحدان غربی و عربی آنها در رابطه با سوریه و اینکه حمایت های سیاسی، معنوی و مشاوره نظامی ایران در شکست تروریست های تکفیری در سوریه و عراق به آزادی حلب و موصل که در حال حاضر شرق موصل آزاد شده و انشاء الله تا آخر امسال غرب این شهر نیز آزاد خواهد شد، تاثیر انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آیا همبستگی ملل مسلمان منطقه با انقلاب اسلامی که باعث تقویت و استحکام مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و در سوریه و عراق و یمن شده است، متاثر از انقلاب اسلامی نیست؟، مردم منطقه از ملت ایران و از زنان و جوانان ایران الگو گرفتند.

وی ادامه داد: این جوانان و مدافعان حرم حضرت زینب (س) اگر نبودند، آیا وضعیت دیگری در سوریه و عراق حاصل نمی شد؟ حقیقتا طی ۳۸ سال گذشته و حوادثی که در این تاریخ کوتاه و فشرده حیات مجدد اسلام در عصر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد خارج از مقیاس ها و باورهای عادی مردم کشور و جهان بوده است و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس معیارها و باور پذیری ملت ها از دین اسلام و تعالیم عزت بخش قرآن همچون جهاد و دفاع را مشخص، و دامنه پذیرش باورها را نسبت به رخدادهای به ظاهر غیر ممکن عوض کرد.

صفوی تصریح کرد: این تغییرها را می توان تنها با تکیه بر تفسیرهای قرآنی مبتنی بر سنت الهی و آموزه های وحیانی تحلیل کرد، امروزه پیام انقلاب اسلامی، مردم و روحانیت و مراجع عظام و رهبری مقتدر و عادل و حکیم انقلاب توقف ناپذیر شده است.

وی اضافه کرد: جوانان اروپا و قلب های صاف و سالم این پیام را دریافت می کند و پیام و نفوذ قدرت نرم نظام اسلامی مرزها و سرزمین های جدید را در می نوردد و آرزوی ملت ها و بلکه مستضعفان آمریکای جنوبی را محقق، و تولید ناکامی و شکست برای آمریکائیها و صهیونیست ها و ظالمان جهان می کند و نوید پیروزی های آینده را می دهد.

وی گفت: حقیقتا تاثیر انقلاب اسلامی معادله ظلم و عدالت و معادله پیروزی خون بر شمشیر و معادله قدرت الهی را بر قدرت شیطانی سال به سال عیان تر می کند.

صفوی اضافه کرد:آیا ۳۰ سال قبل کسی باور می کرد،آمریکائیها این گونه مفتضح شوند و درعراق و افغانستان شکست بخورند؟ آیا کسی باور می کرد هیمنه صهیونیست ها این گونه شکسته شود؟ آیا کسی باور می کرد این جنگ نیابتی را که دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک مالی برخی کشورهای جنوب خلیج فارس راه انداختند، این گونه با شکست مواجه شود.؟
وی افزود: این ها گوشه هایی از تاثیر انقلاب اسلامی و مقاومت های ملت منطقه و البته دولت های سوریه و عراق بوده است.

سخنان آمریکایی ها بی منطق است

 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه قدرت موشکی جمهوری اسلامی توان دفاعی بومی شده جوانان این مرز و بوم است، گفت: حرف های آمریکائیها در مورد برنامه های موشکی ایران بی منطق و غلط است.

وی با اشاره به اینکه قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر نیروی های مسلح جمهوری اسلامی تعییین کننده امنیت و منافع ملی و پشتوانه قدرت انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دکترین نظام اسلامی دفاعی است و ایران خواستار صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت است، و بر اساس احترام متقابل در روابط کشورهای منطقه حرکت می کند.

وی با انتقاد از اظهار نظرهای مقام های غربی در مورد پیشرفت های موشکی کشور، گفت: چرا آمریکائیها از ده ها موشک و کلاهک هسته رژیم صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین است سخن نمی گویند، و چرا آمریکائیها از کشتارهای وحشیانه آل سعود در یمن سخن نمی گویند، ولی همواره درباره قدرت موشکی ایران سخن به میان می آورند.

وی همچنین با بیان اینکه مثلث شرارت به رهبری آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای عربی در منطقه و برخی کشورها ر اروپا یکی از ۲ جریان موجود در جهان امروز است، افزود: در مقابل این جریان، جریانی حق به رهبری انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت اسلامی و بیداری ملت ها نه تنها ملت های مسلمان بلکه ملت های مستضعف در آفریقا و آمریکای جنوبی قرار دارد.

صفوی بااشاره به عملکرد جریان شرارت طی ۳۸ ساله گذشته افزود: ترور علمای بزرگ و مجاهد انقلاب اسلامی و ۱۷ هزار شهید ترور در ایران تا تشویق رژیم بعث عراق در حمله نظامی به کشور که دست آمریکائیها و صهیونیست ها و برخی کشورهای جنوب خلیج فارس به خون مظلومان بیش از ۲۰۰ هزار شهید ایران آغشته است.

وی ادامه داد:  همچنین لشکر کشی آمریکا به کشورهای مظلوم افغانستان و عراق در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و راه اندازی جنگ نیابتی طی هشت ماه گذشته در سوریه و عراق و کمک و حمایت از رژیم ظالم سعودی در حمله نظامی به مردم مظلوم یمن و سرکوب مردم بحرین که خواهان حق رای در تعیین سرنوشت سیاسی خود هستند نیز بخشی از اقدام های جریان مذکور به شمار می رود.

وی گفت: در پی این وقایع بیش از ۹ میلیون تن از مردم کشورهای عراق و سوریه و یمن آواره، و چند صد هزار تن نیز کشته و یا شهید شدند و فقط ۳ میلیون تن از مردم منطقه بدنبال این حوادث به خارج از کشورهای خود فرار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.