اراک-رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز مرحله سوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله این استان خبر داد

مرحله سوم واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عباس گنجی افزود: مرحله زمستانه واکسیناسیون تب برفکی از ۱۶ بهمن ماه به مدت یک ماه در جمعیت دام های سنگین این استان اجرا می شود.

وی پیش بینی کرد: در مرحله سوم این طرح ۸۷ هزار دام سنگین توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی و بخش خصوصی علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: هزینه واکسیناسیون و اجرت مایه کوبی در این مرحله برای هر راس دام حدود ۴۰ هزار ریال است.

دکتر گنجی یادآور شد: یک میلیون و ۵۱۷ هزار راس دام سبک و ۱۶۳ هزار راس دام سنگین در ۲ مرحله قبلی این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی گفت: بیماری تب برفکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام می زند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از دامداران خواست در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد همکاران طرح و ماشین‌آلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با گروه واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.