ناظران بین المللی ضمن هشدار در خصوص وضعیت شرق اوکراین از طرف‌های درگیر در این منطقه خواستند تا تبادل آتش را متوقف کنند.

۳۳ کشته در جریان درگیری‌های جدید در شرق اوکراین

به گزارش "قدس آنلاین"؛ این درحالی است که طی درگیری‌های یک هفته گذشته در شرق اوکراین میان نیروهای دولتی و شورشیان جدایی طلب هوادار روسیه دست کم ۳۳ تن از جمله چند غیر نظامی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. این بدترین خشونت‌ها در منطقه مذکور از سال ۲۰۱۵ تاکنون بوده است.

براساس آمارهای سازمان ملل و با احتساب تلفات درگیری‌های اخیر جنگ داخلی در شرق اوکراین از زمان آغازش در آوریل ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۹۸۰۰ کشته بر جای گذاشته است. ناظران هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا به دنبال تشدید درگیری‌های شرق اوکراین اعلام کرده‌اند این وضعیت غیرقابل پذیرش است. طرفین باید درگیری‌ها رامتوقف کنند.

با وجود آنکه از زمان اعلام توافق صلح فوریه ۲۰۱۵ تاکنون طرف‌های درگیر در اوکراین گاها به تبادل آتش پرداختند اما طی یک هفته گذشته درگیری‌های شرق اوکراین افزایش چشم گیری پیدا کرده است و محور این درگیری‌های عمدتا شهرک صنعتی «آودیوکا» بوده است.

الکساندر هاگ، معاون رئیس‌ هیات ناظران سازمان امنیت وهمکاری اروپا گفت: ما در هر دو سمت درگیری شاهد افزایش غیرقابل باور موارد نقض آتش‌بس بوده‌ایم.

این در حالی است که هر یک از طرف ها دیگری را مقصر تشدید خشونت‌ها معرفی می‌کند اما ارتش اوکراین می‌گوید نیروهایش کمی پیشروی داشته اند.

هاگ به خبرنگاران گفت: ما شاهد انواع سلاح های سنگین در منطقه «آودیوکا» اعم از خمپاره‌های کالیبر پایین‌تر تا توپخانه کالیبر بالاتر و موشک اندازها در مناطقی که نباید باشند بوده‌ایم. ما این سلاح های سنگین را در مناطق «آودیوکا، یاسی نواتا و منطقه دونتسک» مشاهده کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.