شهرکرد- مدیر کل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات گسترده سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گفت: یکی از اقدامات موثر و راهگشا در زمینه رشد تولید و اشتغال بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب است.

بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب گامی برای رشد تولید و اشتغال است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا محمدی صبح شنبه در جلسه هم اندیشی با تشکلهای کارفرمایی استان  گفت: سیاست راهبردی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال در جامعه در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده سازمان تامین اجتماعی درسالهای اخیر بویژه در سال جاری که سال «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» نامیده شده است افزود: یکی از اقدامت موثر و راهگشا در این زمینه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب بوده است که در سال جاری اولین مرحله آن اجرا و تعداد ۱۴۱ کارگاه مشمول بخشودگی جرائم قرار گرفتند و مرحله دوم طرح مذکور از تاریخ نوزدهم دی ماه به مدت سه ماه عملیاتی گردیده است.

محمدی اظهار داشت: این اقدام باعث حذف بخش قابل توجهی از جرائم کارفرمایان خوش حساب و گامی موثر در فرار از بحران و پایداری کارگاهها و حفظ نقدینگی کارگاه و صرف آن در حوزه تولید و اشتغال بوده است.

وی شرایط خوش حسابی کارفرمایان  در مرحله دوم اجرای طرح را ارسال و پرداخت حداقل ۴ ماه لیست و حق بیمه کارکنان کارگاهها  طی ۱۸ ماه قبل از تاریخ  بروز بحرانهای ناشی از حوادث غیر مترقبه،تحریمهای ظالمانه و نوسانات نرخ ارز دانست و ادامه داد: کارفرمایان کارگاههای صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، دولتی و پیمانکاران فعال می توانند با ارائه گواهی مبنی بر بروز بحرانهای مذکور از مراجع ذیصلاح شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، نمایندگی بانک مرکزی یا بانک ملی استان و سازمان مدیریت بحران استان و احراز شرایط خوش حسابی از مزایای طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.