۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 500362

سارقان متفاوت

میلاد شکری

سارقان تا سال‌ها پیش در شکل و شمایلی ظاهر می‌شدند که از وضعیت و نوع پوشش آن‌ها می‌شد فهمید که با انسان دست کجی طرف هستیم بنابراین در نگهداری از مال خود اعم از کیف دستی تا سایر وسایل احتیاط لازم را به عمل می‌آوردیم.

سارقان متفاوت

قدس آنلاین - شیوه‌های سرقت بسیار متفاوت از قبل شده است از سرقت‌های اینترنتی گرفته تا کلاهبرداری‌هایی که به سادگی آب خوردن در کمترین زمان اتفاق می‌افتد. درگذشته‌های نه چندان دور، سارقان به دلیل توانایی بدنی و شرایط مناسب برای فرار از محل سرقت بیشتر از گروه مردان بودند اما در سال‌های اخیر برخی از زنان نیز به جمع سارقان پیوسته‌اند.

سرقت‌ها در انواع مختلف از جیب بری در اتوبوس یا مترو گرفته یا شراکت با مردان در سرقت از منازل مسکونی از جمله مواردی است که زنان در آن سهیم هستند. سرقت از طلا فروشی نیز از انواع سرقت‌هایی است که زنان به سهولت بیشتری نسبت به مردان بدان اقدام می‌کنند.

سارقان زن با پوشش خریدار طلا به صورت دو سه نفره با تعدد سفارش و ازدحام در طلا فروشی موجب گمراهی وحواس پرتی فروشنده طلا می‌شوند و در زمان مناسب طلاهای مورد نظر را به سرقت می‌برند. سرقت طلا ملزوماتی دارد و یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر آن ایجاد اطمینان در خریدار مبنی بر برخورداری مالی خریدار است.

به گزارش خبرنگار خط قرمز زنی شیک پوش در شهرستان ساری با استفاده از لباس‌های گرانقیمت در قالب خریدار از بسیاری از طلا فروشی‌های این شهر سرقت کرده است. این زن سارق علاقه خاصی به انگشترهای گران قیمت داشته و تقریباً در تمامی طلافروشی‌ها با یک شیوه اقدام به سرقت کرده است.

سارق ناشناس از بسیاری از طلا فروشی‌های شهر ساری سرقت کرده بود وغیب شدن ناگهانی انگشترهای گران قیمت، فروشندگان طلا را در برابر سناریوی سرقت‌های برنامه ریزی شده اما مشابهی قرار داد.

بازبینی دوربین‌های مالباختگان تنها امید آنان بود تا در این بازبینی بتوانند رد پایی از سارق انگشترهای گرانقیمت بیابند. کارآگاهان با رد یابی به زنی رسیدند که در قالب یک خریداربسیار شیک پوش و ثروتمند و ظاهر یک خریدار واقعی وارد طلافروشی‌ها می‌شد و این درحالی بود که در سرقت از تمام طلافروشی‌ها حضور داشت .

با شناسایی زن سارق تجسس‌ها برای پیدا کردن وی و رد پایی از او توسط پلیس آگاهی آغاز می‌شود.هر چند تصاویر زن سارق در اختیار طلافروشان شهر ساری قرار گرفت اما پلیس آگاهی برای تمهیدات بیشتر و تله گذاری به انجام تحقیقات تخصصی‌تری در این باره پرداختند و ضمن آگاه سازی فروشندگان طلا از آن‌ها خواستند در صورت مشاهده فرد مظنون با پلیس همکاری کنند.

زن جوان که با لباس‌های گرانقیمت وارد یکی از طلا فروشی‌های ساری می‌شود به واسطه عکسی که از سوی پلیس در اختیار زرگران قرار گرفته شناسایی می‌شود. سارق شیک پوش در حال زیر و رو کردن و ورانداز کردن انگشترهای گرانقیمت است که در عین ناباوری با پلیس مواجه شده و در دام پلیس آگاهی می‌افتد.

هر چند این زن در بازجویی‌های مقدماتی اصرار بر بی گناهی خود داشت اما تصاویر نشان دادند که او خود سارق است. زن سارق که در برابر مدارک پلیس قرار گرفته بود لب به اعتراف گشود و چاره‌ای جز اعتراف به سرقت‌های طلایی‌اش نداشت.

سارق در اعترافات خود به هفت فقره سرقت جواهرات اعتراف کرده اما پلیس احتمال سرقت‌های دیگری نیز می‌دهد.سرهنگ زید الله کاظمی فرمانده انتظامی شهرستان ساری با تأکید بر اینکه سارقان زن در پوشش‌های بسیار شیک اقدام به سرقت از طلا فروشی‌ها می‌کنند به صاحبان مغازه‌های زیورآلات گرانقیمت هشدار داد که در ارایه طلا وجواهرات دقت کرده و این زیور آلات گران قیمت را به صورت تکی و جداگانه به خریداران ارایه دهند تا در شلوغی زیورآلات ارایه شده و غفلت فروشنده، سارق امکان سرقت یک یا چند عدد از آن را نداشته باشد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.