یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در فرهنگ ملی و مذهبی ما صلح و سازش مقدم بر صدور حکم است و وکلا نیز با تکیه بر اعتماد اصحاب پرونده با رعایت حق و عدالت، دعاوی را به سمت صلح و سازش سوق دهند.

هنر وکالت درسوق دادن پرونده ها به سمت صلح و سازش است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری، محمدرضا حبیبی اظهار داشت: صدور حکم در پرونده های قضایی به طور معمول کینه ها را از بین نمی برد و علی القاعده یک طرف دعوی ناراضی باقی می ماند که از این رو اگر بتوان در تمامی دعاوی ضمن شناخت حق و اجرای عدالت، پرونده را با تراضی طرفین و به صلح و سازش ختم کرد اقدام مثبت و ماندگاری انجام گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه وکیل در پرونده ها و شأن و منزلت و اعتماد مردم به این قشر شریف، تصریح کرد: به ویژه در پرونده های دعاوی خانواده، وکلا  می توانند نقش حائز اهمیت و مشاوری معتمد را ایفا نمایند که پرونده و دعاوی خانوادگی به سمت آشتی و حل و فصل با صلح پیش برود.

حبیبی خاطر نشان کرد: آسیب اجتماعی طلاق یک آسیب اجتماعی بزرگ و فراگیر است که اگر همه ما در این مسئله احساس مسئولیت نکنیم و در اقدامات پیشگیرانه با جان و دل مشارکت ننمائیم بدون تردید یک روز تبعات یک نظام اجتماعی از هم گسیخته دامن همه ما را خواهد گرفت.

وی به نقش وکلا در شناخت حق و اجرای عدالت در پرونده های قضایی اشاره کرد و گفت: جمله معروف وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالتند به همین نکته اشاره دارد که باید هر دو برای شناخت ابعاد و زوایای پرونده تلاش نمایند تا در آخر کار رأی صادره و حکم دادگاه به احقاق حق و اجرای عدالت ختم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.