قزوین – استاندار قزوین گفت: با توجه به موقعیت استان و حجم حوادث وجود یک بالگرد دائمی از نیازهای اساسی استان است.

بالگرد اختصاصی هلال احمر قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی صبح یکشنبه در آیین بهره برداری از بالگرد هلال احمر که در شرکت خدمات هواپیمایی ویژه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و حجم حوادث و معین بودن این استان برای پایتخت، وجود یک بالگرد دایمی از نیازهای اساسی بود تا در زمان حوادث بتواند پشتیبانی امدادی کند.

وی افزود:در رایزنی ها با مسئولان کشوری و با تعهد ما نسبت به تامین آشیانه دایمی، توانستیم یکی از بالگردهای جدید جمعیت هلال احمر کشور را با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال به خود اختصاص دهیم .

استاندار گفت: خرید این بالگرد جدید در راستای ارائه خدمات به روستاها و شهرها و مسافران راه های استان است تا امدادرسانی در حوادث با سرعت بیشتری انجام گیرد.

همتی ادامه داد: هرکدام از امکانات مربوط به حوزه امداد جایگاه خاصی در امدادرسانی دارد و این امکان شرایط خوبی را برای ورود سریع به حوادث فراهم می کند.

وی افزود: در کنار این بالگرد یک فروند دیگر نیز در اورژانس استان وجود دارد که می تواند به کمک نیروهای امدادی استان بیاید.

استاندار قزوین اظهار کرد: ساختمان پلاسکو ما را نسبت به وقوع حوادث هوشیارتر کرد و باید بدانیم که اگر آینده نگری هم از سوی مردم و هم مسئولان وجود نداشته باشد تمام ساختمان های فرسوده کشور در معرض خطر خواهند بود.

بالگرد اختصاصی عملیات امدادی را سرعت می بخشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این مراسم گفت: بالگرد دایمی هلال احمر استان از بالگردهای مجهز کشور و از نوع دو موتوره و با ظرفیت۱۳سرنشین از یک ماه پیش در اختیار ما قرار گرفته است.

حمید ره انجام افزود: پیش از این یک فروند بالگرد به طور مشترک با استان گیلان داشتیم که استقرار موقت آن به صورت۱۵روز در ماه، تمام نیازهای ما را تامین نمی کرد اما خوشبختانه با اختصاص بالگرد جدید و تامین آشیانه دایمی آن، گام های موثرتری در جهت تسریع خدمات امدادی در استان قزوین برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد:بالگرد دایمی تنها اقدام ما برای تقویت حوزه امدادی در استان نیست و هم اکنون در این خصوص ۱۰طرح در دست اقدام داریم و برخی پایگاه های امداد و نجات ما که در قالب کانکس فعالیت می کردند در حال تبدیل شدن به ساختمان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تاسیس مجتمع توانبخشی را نیز از دیگر برنامه های اولویت دار این جمعیت در آینده اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.