بجنورد – رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی گفت: پایین بودن شاخص های آموزشی و پژوهشی، نبود آزمایشگاههای مجهز برای انجام تحقیقات و پژوهش ها و عدم حمایت مالی بانک ها از دلایل خروج نخبگان از استان است.

پایین بودن شاخص های آموزشی و پژوهشی موجب خروج نخبگان از خراسان شمالی می شود

محمد باقر مقدسی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: با وجود این مشکلات خروج از سال ۹۳ به دلیل حمایت های بنیاد نخبگان، دانشگاه بجنورد و پارک علم و فناوری استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در عین حال که دایره نخبگان بیشتر شده اما شرایط ورود به دایره نخبگی سخت شده است، افزود: در حال حاضر تعداد نخبگان استان از ۷۲ نفر به ۱۰۴ نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حمایت های نخبگی شامل دانشجویان و دانش آموختگان با تاکید بر تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا است، خاطرنشان کرد: به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی کمک هزینه ماهیانه، اعتبار ارتباطات علمی و پایان نامه، پژوهش یاری، آموزش یاری، توانمندی آموزشی و کارآفرینی، فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور و هدیه ازدواج ارائه می شود.

مقدسی خاطرنشان کرد: وام مسکن، اولویت جذب در دستگاههای اجرایی و موسسات پژوهشی، راتبه پژوهشی، نظام وظیفه، تسهیلات پسا دکتری، جایزه شهید احدی و ادامه تحصیل در مقطع دکتری از خدمات ارائه شده بنیاد نخبگان به دانش آموختگان استان است.

وی در رابطه با ایجاد بانک سرآمدان و زبدگان استان نیز گفت: به طور کلی بانک سرآمدان در هر استانی طبق توانمندی آن استان تشکیل شده که برای این استان در حوزه کشاورزی و فرهنگ و هنر است که در حال حاضر ۱۰۰ نفر در حوزه کشاورزی و ۶۷ نفر در حوزه فرهنگ و هنر شناسایی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.