زاهدان-مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان مجموعه ای از انرژی های تجدید پذیر را دارد که با جایگزینی این انرژی های نو به جای نیروگاه های موجود برق ۳۰ درصد از آلودگی هوا کاسته می شود.

سیستان و بلوچستان مجموعه ای از انرژی های تجدید پذیر را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محبعلی قزاق جاهد در نشست خبری که پیش از ظهر یکشنبه در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: انرژی های تجدید پذیر شامل انرژی های خورشیدی، بادی، امواج دریا و زیست محیطی در سیستان و بلوچستان بیشترین راندمان را در کشور دارد و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد .

وی افزود: در تمام نقاط استان قابلیت استفاده از این انرژی ها وجود دارد و در منطقه سیستان تونل بادی وجود دارد که یهترین مکان برای نصب تجهیزات جهت استفاده از انرژی بادی می باشد و باتوجه به وسعت و در اختیار داشتن زمین جهت اجرای طرح و عبور خط ۴۰۰ کیلوولت در مجاورت این منطقه سرمایه گذاری نتیجه مطلوبی به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان گفت: در شهرستان های زاهدان، چابهار و ایرانشهر در حال حاضر ۳نیروگاه وجود دارد که جمعا مقدار برق تولیدی آنها ۱۷۰۰مگاوات می باشد که با توجه به نیاز به انرژی برق احداث نیروگاهی در شمال و مرکز استان ضروری می باشد و نیاز اصلی شبکه را تامین خواهد کرد.

قزاق جاهد تصریح کرد: در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان قرار داریم و این کشورها نیاز به انرژی الکترونیکی دارند که در حال حاضر توسط خط های موجود انرژی برق در دو نقطه به کشور پاکستان و در یک نقطه به کشور افغانستان صادر می گردد که تا کنون صادرات مثبتی داشته‌ایم و از برنامه های در دست اجرا افزایش صادرات انرژی است که این امر باعث پایداری اقتصاد و صنعت در منطقه می گردد.

وی در ادامه با اشاره به طرح های افتتاح شده در دهه فجر افزود: تعداد ۵ پست برق و ۳ خط انتقال برق به مناسبت دهه فجر در استان افتتاح گردید که باعث بهبود وضعیت و پایداری ولتاژو افزایش اطمینان شبکه و برقرسانی مطلوبتر در مناطق مختلف گردید و برق مورد نیاز متقاضیان خانگی، روستایی و کشاورزی را فراهم آورد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای در پایان افزود: پراکندگی مشترکین برق در استان زیاد است و این باعث گستردگی خدمات و نشان دهنده وضعیت سخت تامین انرژی در استان می باشد و از مهمترین اهداف شرکت برق منطقه ای تامین انرژی پایدار مورد نیاز مردم است و تلاش می کنیم تا با افزایش خطوط و استفاده از انرژی های نو در زمینه کاهش خاموشی ها موفق تر باشیم و دولت نیز در جهت توسعه و تامین برق مخصوصا برق روستایی کمک های بسیاری کرده و سرمایه و اعتبار مورد نیاز جهت این موضوع را تامین کرده است تا موجبات رضایت مردم فراهم گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.