بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقف یکی از مصادیقی است که نیازمند توجه زیادی است و متولیان خاص و عام اوقاف امانتداران وقف هستند

متولیان خاص و عام اوقاف، امانتداران وقف هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: در فقه اسلامی جایگاه وقف مشخص است و واقف از دسترنج خود ملکی را ایجاد و وقف می‌کند که این وقف دیگر به ورثه منتقل نمی‌شود.

وی افزود: موقوف‌علیه مشخص می‌کند که موقوفه در چه راهی مصرف شود و شما از خواندن وقف‌نامه میزان عقیده، آرمان فرهنگ مردم آن زمان را می‌توانید به دست آورید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: موضوع وقف به حدی اهمیت دارد که حتی برای ماهی‌های دریا وقف وجود دارد و این یک فرهنگ است و در جهت توسعه علم برای حوزه‌های علمیه بسیار کمک کننده است به طوری که افرادی دست از کسب و کار و درآمد می‌کشند و در جهت دین‌شناسی کار می‌کنند.

عبادی افزود: از اهداف پلیدی که انگلیس به اوج خود رساند فساد و تباهی بود که این پیر استعمارگر وقف‌ها را از بین برد و تا حد زیادی از پرونده‌های وقف از بین رفت چون برنامه آنها از نظر سیاسی به گونه‌ای بود که باید حوزه‌های علمیه تعطیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمان رضاخان مبارزه با علم و فرهنگ و دین در جامعه بدترین فاجعه‌ها را ایجاد کرد و انگلیسی‌ها هر چه توانستند بردند و اداره‌ای که آنها ایجاد کردند برای از بین بردن وقف بود.

عبادی افزود: در این نقل و انتقالاتی که در اوقاف خراسان جنوبی و استان هرمزگان انجام شد هر کدام از مدیران دو استان جابه‌جا شدند تا جای یکدیگر را پر کنند و دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و شما مدیران باید سوابق را به یکدگیر منتقل کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.