به نوشته آسوشیتد پرس، یکی از مقامات ارشد کابینه دونالد ترامپ در ازای دریافت پول، برای اعضای گروهک منافقین سخنرانی کرده است.

سخنرانی عضو زن کابینه ترامپ برای منافقین در ازای پول!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آسوشیتد پرس،  یکی از مقامات کابینه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دست‌کم یکی از مشاوران وی در ازای دریافت پول برای یک گروه مخالف دولت ایران که پیش از انقلاب سال 1979 آمریکایی‌ها را می‌کشت، برنامه‌های تقلبی جمع‌آوری کمک به اجرا می‌گذاشت و اعضایش به دلیل دستگیری سرکرده‌شان دست به خودسوزی می‌زدند، سخنرانی کرده‌اند.

«الین چائو» که هفته پیش سنا وی را به عنوان وزیر حمل و نقل در کابینه ترامپ تأیید کرد، به منظور ایراد یک سخنرانی 5 دقیقه‌ای برای اعضای شاخه سیاسی گروهک منافقین در سال 2015 پنجاه هزار دلار دریافت کرد. رودی جولیانی، شهردار اسبق نیویورک نیز به منظور سخنرانی برای این گروه مبلغی نامشخص دریافت کرده است. جولیانی یکی از مشاوران ترامپ است.

بیش از 24 مقام اسبق آمریکایی، متعلق به هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، برای گروهک منافقین سخنرانی کرده اند. نام «نوت گینگریچ»، رئیس اسبق مجلس نمایندگان و مشاور ترامپ در میان این افراد به چشم می‌خورد. برخی از آن‌ها دریافت پول برای سخنرانی را تأیید کرده اند؛ ولی عده‌ای دیگر از تأیید دریافت پول سر باز زده‌اند.

به نوشته آسوشیتد پرس، گرچه هیچ عاملی نمی‌توانست مانع از ایراد این سخنرانی‌ها در ازای دریافت پول شود، این امر پرسش‌هایی را در خصوص تأثیر احتمالی گروهک منافقین بر دولت جدید آمریکا مطرح می‌کند. ماه گذشته گروهی از مقامات اسبق آمریکا، از جمله جولیانی، برای ترامپ نامه‌ای نوشتند و وی را تشویق کردند با گروهک منافقین «گفتگو کند.» با اعمال محدودیت وضع‌شده از سوی ترامپ برای ایرانیان هنگام ورود به خاک آمریکا، هشدار چند روز پیش دولت او به ایران و تحریم‌های جدیدی که جمعه هفته گذشته بر ضد ایران اعمال شد، منافقین ممکن است دولت وی را پذیرا‌تر از دولت‌های پیشین ارزیابی کنند. منافقین پس از فرار از ایران به صدام حسین، دیکتاتور عراق پیوستند.

«اروند ابراهیمیان»، استاد دانشگاه نیویورک سیتی که درباره منافقین نیز کتابی نوشته است در این خصوص می‌گوید: «منافقین از اسب برنده حمایت کرده اند. آن‌ها دست‌کم از نوعی حق تأثیرگذاری بر دولت آمریکا برخوردار می‌شوند. فکر می‌کنم این وضع به تضعیف آمریکا منجر می‌شود؛ چون هر اندازه دسترسی آن‌ها به دولت بیشتر باشد، مردم بیشتری در ایران در خصوص هر آنچه آمریکا انجام خواهد داد نگران خواهند شد.»

در تجمع چند ماه پیش منافقین در پاریس، «الین چائو» -- وزیر حمل و نقل دولت ترامپ – یک کرسی افتخاری در کنار مریم رجوی، سرکرده منافقین در اختیار داشت. وی برای یک سخنرانی، از منافقین 50 هزار دلار دریافت کرد. او همچنین برای سخنرانی در یک نشست دیگر در آمریکا در مارس سال 2016 -- که تحلیلگران آن را به گروهک منافقین مرتبط می‌دانند -- 17500 دلار دستمزد دریافت کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.