مشهد- یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: مردم هستند که مسئولان را انتخاب می‌کنند، چنانچه مشاهده می‌کنید امروز مسئولان درست عمل نمی‌کنند به این علت است که مردم آنان را به درستی انتخاب نکردند.

مردم با انتخاب نادرست بر مشکلات جامعه می افزایند/آمریکا به دنبال ترساندن ایران است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر یکشنبه در نشست «نگاه امام روح الله به دیپلماسی انقلابی یا انفعالی» در دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر این موضوع که چنانچه این دولت تمدید شود، اقتصاد کشور مانند پلاسکو فرو می‌پاشد، بیان داشت: قرآن نمی‌گوید سرنوشت قومی تغییر نخواهد کرد؛ مگر این‌که مدیران صالح داشته باشند، قرآن تاکید دارد سرنوشت قومی تغییر نخواهد کرد مگر این‌که مردم خود بخواهند که تغییر کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: متاسفانه مردم به دلیل تصور نادرستی که از درآمدهای نفتی دارند خود را کنار کشیده‌اند و هیچ کاری نمی‌کنند.

وی بیان داشت: زمانی که رئیس جمهور در حال مذاکره با غرب بود گفت برجام که به تصویب برسد تمام تحریم‌ها در روز اول لغو خواهد شد، پس از گذشت یکسال از او پرسیدیم که چه شد در جواب روحانی گفت «یک عده کودک آمده‌اند در باغ و از ما سیب و گلابی می‌خواهند.

وی خطاب به دولت تاکید کرد: روحانی یا ابتدا دروغ گفته و یا این‌که فریب خورده است؛ چنانچه فریب خورده است به مردم بگوید که اشتباه کرده است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه افرادی که در برابر دشمن احساس ضعف می‌کنند، موضع انفعالی دارند و نه انقلابی، تصریح کرد: فردی که به خداوند ایمان دارد حتی چنانچه از نظر نظامی قدرتی نداشته باشد، پیروز خواهد شد. روزگاری دنیا در مقابل امام(ره) بود؛ اما امام با ایمانی که به خداوند داشت پیروز شد.

وی با اشاره به این مطلب که آرمان‌ها و عملکرد ما باید مبتنی بر ارزش‌ها باشد، بیان داشت: در خصوص رابطه با آمریکا نیز باید دشمن را به خوبی شناخت و هم قدرت خودی را دانست هم باید فرصت‌ها و هم تهدیدها را دریافت.

سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک، ایتالیا و گواتمالا تصریح کرد: برخی آمریکا را ابر قدرت و کدخدای جهان می‌دانند و خود را ضعیف می‌پندارند و معتقدند که آمریکا هر چه بگوید صحیح است و ما باید با او تعامل کنیم.

وی به اظهارات ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: ترامپ درصدد است ما را بترساند و چنانچه بترساند، باخته‌ایم و این در حالی است که آمریکایی‌ها در عراق سه هزار میلیارد دلار تومان هزینه کرد؛ اما ما امروز در عراق حاکم هستیم.

وی تاکید کرد: دانشجوی انقلابی، دانشجویی است که بداند آمده است تا دانشمند شود. آنان درس می‌خوانند و از این امکانات استفاده می‌کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی باری از دوش مردم این کشور بردارند نه این‌که خود مطالبه کنند.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: افرادی که تصور می‌کنند چنانچه با آمریکا تعامل کنیم آنان دست از سر ما برخواهند داشت، تحلیل صحیحی ندارند. این افراد تحت عنوان تدبیر و عقلانیت انفعال به خرج داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.