رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: با تحریم های علمی و اقتصادی ایران و بسته شدن در دانشگاه های دنیا بر روی جوانان ایرانی در رشته های خاص، دانشمندان جوان کشورمان با تفکر انقلابی در عرصه های مختلف به رشد سریع علمی و فناوری دست یافتند.

عباسی: پیشرفت های علمی کشورمان در دوران تحریم رقم خورد

به گزارش قدس آنلاین، فریدون عباسی در آیین گرامیداشت دهه فجر در مسجد چهارمردان قم تصریح کرد: تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی باعث پیشرفت های زیاد در تمامی حوزه ها می شود و دانشمندان جوان کشورمان نیز با تکیه بر این رکن اساسی به این پیشرفت ها رسیده اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در ایران به وجود آورد و کشورمان را از تحت سیطره مستکبران خارج کرد و امروز به عنوان یک الگوی موفق به دنیا معرفی کرده است که این الگو حاصل رهبری های حکیمانه و داهیانه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان این که ایران اسلامی در زمان حاضر یک قدرت منطقه ای است و اگر غفلت نکنیم به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای یک ایدئولوژی و باور اسلامی است که از مهمترین مؤلفه های قدرت به شمار می آید؛ همچنین دارای جمعیت بسیاری است که باید همچنان در جهت ازدیاد نسل و تربیت فرزندان مؤمن و انقلابی بکوشیم.

وی با بیان این که پس از انقلاب با بازسازی نظام دفاعی در کشورمان و تحول در ارتش و ایجاد سپاه پاسداران، جمهوری اسلامی ایران دارای بزرگترین قدرت دفاعی در منطقه است، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی شامل نفت و گاز و معادن و همچنین منابع انسانی متفکر و علم و فناوری، از دیگر مؤلفه های قدرت در ایران اسلامی است که می تواند ما را در تولید ثروت بسیار کمک کرده و امروز در حوزه های گوناگون علمی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.

عباسی با ارائه تحلیل سیا4سی از وضع سیاسی و اقتصادی در کشورهای غربی، برهه کنونی را مشابه جنگ جهانی دوم عنوان کرد و افزود: امروز آمریکای لیبرال به سمت انزوا پیش می رود و چین کمونیسم به سمت جهانی سازی گام برمی دارد و این به یک طنز سیاسی تبدیل شده است، از سوی دیگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده و با روی کارآمدن ترامپ بسیاری از معادلات جهانی در حال نابودی است.

وی با بیان این که در این پیچ تاریخی، جمهوری اسلامی ایران باید جایگاه و موقعیت خود را برای آینده بخوبی بداند، اظهار کرد: مردم کشورمان باید با فهم این تحولات نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری بخوبی آگاه بوده و با بصیرت و هوشمندانه تصمیم بگیرند تا بدانند که چه تحولاتی در آینده در کشور رقم خواهد خورد.
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.