مشهد- سه اثر ارزشمند شامل پرچم گنبد حرم حضرت زینب(س)، کتاب نفیس «زینب(س) بنت علی(ع)» و تابلوی نقاشی «حضرت زینب(س)» در موزه‌های آستان قدس رضوی مورد توجه زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی قرار گرفته است.

۳ اثر درباره حضرت زینب(س) در موزه‌های آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی در این باره گفت: پرچم گنبد حرم حضرت زینب(س)، یکی از آثار بی‌بدیل گنجینه هدایای مقام معظم رهبری است که به همت محسن خزائی شهید مدافع حرم و خبرنگار نمونه انقلابی و همچنین محمدهادی خزائی اهداء شده است.

جواد فرهمندنژاد افزود: این پرچم ارزشمند به رنگ قرمز با متن کتیبه «یا زینب الکبری(س)»، توسط مجتبی ذوبحریان در ابعاد ۲۲۴ در ۱۵۰ سانتی‌متر دوخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب فاخر «زینب(س) بنت علی(ع)»، از دیگر آثار کم‌نظیر گنجینه هدایای مقام معظم رهبری با موضوع این بانوی بزرگ اسلام به‌شمار می‌رود، بیان کرد: این کتاب دارای جلد چوبی و صفحات گلاسه قهوه‌ای است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت زینب(س) به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی، به چشم می‌خورد.

فرهمندنژاد ادامه داد: این اثر توسط علی‌عیسی ابومنهج تألیف شده و در لبنان به چاپ رسیده و در سال ۱۳۹۱ به موزه آستان قدس رضوی اهداء شده است.

وی از تابلوی نقاشی حضرت زینب(س) به عنوان یکی از آثار اهدایی مهدی فرخی؛ هنرمند جوان خراسانی به بارگاه مطهر امام هشتم(ع) نام برد و گفت: این تابلو به سبک سمبولیسم و با تکنیک اکریلیک روی مقوای بدون اسید و در ابعاد ۱۱۵ در ۷۰ سانتی‌متر کشیده و در سال ۱۳۸۱ به موزه آستان قدس رضوی اهداء شده و در موزه مرکزی این آستان مقدس به نمایش در آمده است.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی اضافه کرد: اهل هنر و فرهنگ می‌توانند از این اثر نقاشی و دیگر آثار هنرمندان برجسته، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، در گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی واقع در طبقه اول موزه مرکزی این آستان مقدس در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.

وی متذکر شد: مجموعه‌ای از آثار فاخر و ارزشمندی که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اهداء شده است، در گنجینه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه، پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.