معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند و دنبال این هستیم که بارداری های پرخطر را کم کنیم.

۲۰ درصد زوجین نابارور هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، محمد اسلامی عصر یکشنبه در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در رفسنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، اظهار داشت: در همه جا ایشان کیفیت جمعیت را در کنار کمیت جمعیت مورد تأکید قرار داده اند؛ کشورها اگر بتوانند جمعیت را مدیریت کنند یکی از عوامل اقتدار آنها است.

وی با اشاره به نرخ باروری در شهرهای مختلف استان کرمان در سال ۱۳۹۰، افزود: کمترین نرخ باروری کلی برای بافت و بیشترین آن برای رودبارجنوب به میزان ۲.۷۱ درصد و در رفسنجان ۱.۹ درصد است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۳ برای دختر و پسرانی که می خواستند ازدواج کنند بررسی صورت گرفته است که خواسته آنها از نرخ جایگزینی بالاتر بود.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۵۰ هزار زوج ازدواج کردند که در ۱۱ ماه ۲۲ هزار زوج طلاق گرفتند یعنی ۳.۴ درصد طلاق گرفتند.

اسلامی ابراز داشت: یکی از عمده ترین اصول این است که ما باید مردم را توانمند کنیم که مردم درباره سلامت خود اطلاع داشته باشند. باید کاری کنیم اینقدر سطح سواد مردم درباره سلامت باروری داشته باشند که آن را از دست ندهند.

وی عنوان کرد: بهترین سن برای باروری ۱۸ تا ۳۵ سال است و برای ازدواج نباید تاخیر ایجاد کرد تا توان باروری پایین نیاید. خدمات ما باید به سمت افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده پیش رود.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه تمایل فرزندآوری خانواده ها ۲.۳ درصد است، افزود: آمار کشور نشان می دهد تقریباً ۹۸ درصد خانواده ها دوست دارند دو فرزند داشته باشند.

اسلامی فاصله ایمن بین دو بارداری را سه تا پنج سال دانست و گفت: هر عددی که بالای پنج سال باشد مغایر با سلامت است. حدود ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند و دنبال این هستیم که بارداری های پرخطر را کم کنیم.

این مسئول بیان کرد: در پیشرفته ترین کشورهای دنیا میزان سقط جنین روزبروز کمتر می شود و در آسیا حدود پنج سال است که رو به افزایش است.

وی بهبود استانداردهای آموزش قبل از ازدواج، تداوم خدمات بعد از عقد، ارجاع به مرکز تخصصی را توصیه و تصریح کرد: پیش از آنکه مردم به سمت درمان ناباروری بروند باید به آنها آموزش داد که نابارور نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.