بیرجند-فرماندار درمیان گفت: اشتغال زنان در روستاها جلوی مهاجرت را می گیرد و زمینه ای برای کمک معیشت خانواده ها می شود و در روستاها اگر همه امکانات مهیا باشد اما اشتغال وجود نداشته باشد بی فایده است.

اشتغال زنان در روستاها جلوی مهاجرت را می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد بشیری زاده عصریکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان روستای آسفیچ شهرستان درمیان اظهار داشت: استفاده کاربردی از سنت‌ها برای ایجاد اشتغال خانگی کاربردی ومفید و کم هزینه است.

وی با اشاره به طرح خاورشناسی درمدارس که سنت های روستایی را به نمایش می گذارد افزود: ما باید از سنت‌ها و روشهای سنتی برای ایجاد مشاغل خانگی و تولیدی استفاد کنیم .

فرمانداردرمیان تصریح کرد: خشکسالی‌های اخیر دست و پای مردم روستا را بسته است و ضررهای زیادی متحل شده اند از این رو نباید بعضی قوانین سراسری اجراشود و منابع طبیعی نباید به کشاورزان که قصد کاشت گندم در مراتع را دارند سخت گیری کند.

بشیری زاده با بیان اینکه وام با ضمانت کارت یارانه برای مشاغل پرداخت می شود گفت: به همت صندوق کارآفرینی و بسیج سازندگی وام های خوبی در زمینه پرورش بوقلمون وشتر مرغ اعطا شده است .

وی بیان داشت:بخشداران و مسئولان شهرستان باید با دهگردشی‌های مستمر نقاط قوت و ضعف روستاها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی داشته باشند.

فرمانداردرمیان گفت: در زمینه بازارفروش صنایع دستی در صورت ارتقاء کیفیت به تولیدات مرکز استان بازار فروش را فراهم می کنیم.

فرمانده سپاه درمیان نیز در این مراسم اظهار داشت: دشمن به دنبال تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها که فرهنگی بودن آن است می رود زیرا سایر انقلاب‌ها با کودتای نظامی و زور و اسلحه شکل گرفته است اما انقلاب ما با حرکت فرهنگی وروشنگری‌های امام راحل (ره) به نتیجه رسیده است.

خدادادی افزود: دشمن همه مسیرها را امتحان کرد از جنگ و ترور به نتیجه نرسیدند امروز به دنبال حرکت نرم فرهنگی هستند و هزینه های میلیاردی در شبکه های مجازی برای تبلیغ بی بند وباری و بی حجابی می کند.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر جمع شده ایم تا انسجام ملی را تقویت کنیم زیرا دشمن هزینه می کند تا تفرقه افکنی کند.

فرمانده سپاه درمیان خاطرنشان کرد: بعضی‌ها که نگاه امید به خارج از کشور داشتند جواب نداد و امروز ما می‌دانیم که خودمان باید تلاش کنیم و با خریدکالای داخلی تولید و اقتصاد داخلی را شکوفا کنیم.

خدادادی گفت: یکی از مهم ترین برکات انقلاب ایجاد وحدت در میان اقشار و مذاهب بود پس باید دست به دست هم دهیم تا سازندگی کنیم زیراهنرما نزدیکی و تقویت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.