جغتای-در جریان حفر کانال انتقال گاز به روستای آزادوار از توابع شهرستان جغتای، سازه معماری قدیمی در عمق ۴ متری زمین کشف شد.

کشف یک سازه معماری تاریخی در عمق ۴ متری روستای جغتای

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  پس از کشف این چاه در مجاورت قلعه باستانی کهن دژ اهالی روستا در این محل تجمع می کنند و چند نفر از جوانان روستا وارد این چاه شده و با انتشار فیلم ضبط شده از مسیری که در عمق حدود ۴ متری زمین ضبط شده است، ابعاد جدیدی از این بنای تاریخی مدفون در اعماق زمین برملا شد.

در همین راستا مهدی اکبری راد مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان جغتای پس از بازگشت از محل کشف این سازه قدیمی در روستای آزادوار گفت: تصاویر منتشر شده از این بنای معماری در محدوده قلعه تاریخی کهن دژ آزادوار صحت داشته و اطلاعات دقیق کارشناسی پس از حضور کارشناسان از مرکز استان، منتشر خواهد شد.

وی افزود: پس از برخورد بیل مکانیکی با سازه آجری در کف کانال انتقال گاز معلوم می شود که خشت های کنده شده مربوط به سرپوش یک چاه به عمق حدود ۴ متر می باشد که در کف آن دالانی حدود ۳۰ متری ساخته شده است.

اکبری راد خاطرنشان کرد: مسیر این سازه پس از گذر از دالان های حفر شده به محوطه ای حدود ۴۰ متر مربعی می رسد که در آن تعدادی پله وجود دارد که حول سازه ای مناره ای شکل ساخته شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.