ساری- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از تقسیم اراضی کشاورزی کشور به ۱۰ هزار پهنه در نظام نوین ترویج کشاورزی خبر داد و گفت: برای هر پهنه یک کارشناس مسئول ترویج در نظر گرفته ایم.

اراضی کشاورزی کشور به ۱۰ هزار پهنه تقسیم شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زند عصر یکشنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه این طرح در ۱۰ استان کشور شروع شده است، اظهار کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مازندران این طرح اجرایی شده و در حال شکل گیری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم مروجین را به عرصه کارزار بیاوریم و فعالیت های سخت افزاری را به نرم افزاری تبدیل کنیم.

زند هدف از آموزش و ترویج را تلاش برای دانش بنیان کردن تولید کشاورز دانست و افزود: ۱۲۰۰ مرکز خدمات در کشور داریم که بسته به زمان های مختلف در دولت ها شاهد ریزش نیروهای متخصص از این مراکز بوده ایم.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی دانش را موجب عملکرد هزار برابری دانست و گفت: امروزه در دنیا به جای بازو بشتر از تفکر و طرح های مطالعاتی درآمدهای سرشار کسب می شود.

زند با بیان اینکه در تولید دانش بنیان، دانایی غیرمشهود بیشتر از توان جسمی خودنمایی می کند، اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان رکن اقتصاد مقاومتی است و باید برای توسعه آن بیش از پیش برنامه ریزی کرد.

وی با انتقاد از توجه به سیاست های اقتصاد نفتی، خاطرنشان کرد: باید چهره نفتی از اقتصاد کشور پاک شود تا فضا برای فعالیت طرح های مطالعاتی بوجود آید.

۵ هزار هکتار از اراضی شیب دار وارد چرخه تولید شدند

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این مراسمف خودکفایی در گندم را جزو دستاوردهای مهم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و گفت: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا از ظرفیت های خالی بهره بیشتری برده شود چراکه هنوز ظرفیت های خالی وجود دارد.

دلاور حیدرپور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت سویا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت سویا نیز به ۱۳ هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: گام های خوبی در توسعه رونق کشاورزی استان برداشته شد بطوریکه ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات ۱۵ درصد برای مکانیزاسیون درنظر گرفته شد و در بسته رونق تولید به ۷۶۰ واحد تولیدی ۱۸۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت به مازندران در بخش کشاورزی تخصیص یافته است، اظهار کرد: با حمایت های دولت توانستیم از محل منابع اعتباری استان ۵ هزار هکتار از اراضی شیب دار را وارد چرخه تولید باغی کنیم.

حیدرپور ابراز امیدواری کرد وابستگی کشور به واردات علوفه دامی و روغن قطع شود و در یک زمان بندی اصولی بتوانیم آسیب پذیری کشور را در این بخش کاهش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.