شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس برنامه‌های جشن افتتاح اطلاق عنوان پایتخت جهان اسلام به شیراز را تداعی‌کننده جشن هنر دوره طاغوت دانست.

بعضی از مسئولان شیراز لیاقت مسئولیت ندارند/ مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز، جشن هنر طاغوت را تداعی کرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله اسدالله ایمانی یکشنبه شب در انتهای درس خارج خود مسائلی را پیرامون حواشی مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بیان کرد و اظهار داشت: یک جمعی راه افتادند به عنوان این که شیراز به مدت یکسال پایتخت جوانان کشورهای اسلامی شود که سال گذشته (۲۰۱۶) استانبول ترکیه بوده و ۲۰۱۷ ایران انتخاب شده و در ایران هم شیراز را انتخاب کردند.

وی افزود: از ابتدا بنا بر این بوده که شیراز به سبب حرم سوم اهل‌بیت (ع) انتخاب شود و اینکه معنویت انقلاب و شهادت و فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و بعد هم مفاخر علمی که در شیراز بوده هم ضمیمه قضیه باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: موعد مقرر که قرار بود افتتاحیه برگزار شود، روز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) بود که آن روز دو ساعت جلسه پیش‌بینی کرده بودند و دعوتنامه آمد، یک ساعت طی دو فقره نیم ساعته موسیقی سنتی برگزار می‌شد، یک ساعت دیگر هم سخنرانی ۱۰ دقیقه و پنج دقیقه بود. مثلا برای من ۱۰ دقیقه سخنرانی و برای وزیر ۱۵ دقیقه سخنرانی گذاشته بودند که مرحوم آیت‌الله هاشمی فوت کردند و جلسه تعطیل شد.

وی ابراز داشت: مجددا این افتتاح برگزار شد که از سه روز قبل پیش من آمدند، به آن‌ها گفتم این کار شما فعل زننده‌ای است، روز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) شما دو ساعت برنامه داشتید و یک ساعت آن دو برنامه موسیقی و یک ساعت هم کل برنامه‌ها که این واقعا زننده و زشت است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: روز برگزاری هم وفات حضرت معصومه (س) بود اما مرحوم هاشمی از دار دنیا رفت و به داد برگزارکنندگان رسید که اگر از دار دنیا نرفته بود جلسه را برگزار می‌کردند و آبروریزی اول و آخر بود که روز وفات حضرت معصومه (س) این غلط‌ها انجام شود.

وی با اشاره به عذرخواهی مسئولان در مرتبه نخست، اضافه کرد: گفتم جلسه‌ای که می‌خواهید برگزار کنید اگر موسیقی است من نمی‌آیم! گفتند انتهای برنامه یک موسیقی سنتی بعد از سخنرانی‌ها است، یعنی قبل از مغرب، موسیقی است و بعد تمام می‌شود.

ایمانی یادآور شد: ما رفتیم و دیدیم دست کمی از جشن هنر طاغوت نداشت و من روی این موضع ایستاده‌ام که آرایش‌ها و لباس‌ها و نشان دادن‌ها به شهادت آنانی که جشن هنر را دیده بودند مشابه بود.

وی ابراز داشت: بعد هم یک مرتبه موسیقی آغاز شد، من بودم و آیت‌الله دستغیب تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) و وزرا حضور داشتند که به اتفاق آیت‌الله دستغیب بنابر وظیفه شرعی بلند شدیم.

ایمانی افزود: بار اول مقابل آقای احمدی نژاد که رئیس جمهور بود این اتفاق افتاد و در تالار حافظ بنا نبود موسیقی باشد یک مرتبه دیدم موسیقی آمد، ما هم بلند شدیم و آمدیم بیرون، یعنی ما تعارف با احدی نداشتیم که بگوییم او اصولگرا هست و این اصلاح‌طلب است بلکه وظیفه شرعی‌مان را انجام دادیم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: دم در هم به استاندار فارس گفتم قول دادید گفتید این موسیقی آخر برنامه است که متاسفانه وسط برنامه و اول برنامه و قبل از سخنرانی من بود و بعد هم مدیر کل ورزش و جوانان فارس آمد که من را برگرداند، گفتم کسی که به وعده‌اش پایبند نیست اصلا شایستگی ندارد که بخواهم با او حرف بزنم.

وی متذکر شد: واقع مسئله هنوز برخی مسئولان شیراز در حال و هوای جشن فرهنگ و هنر هستند و اینجا دارند آن فضا را دنبال می‌کنند و قطعا بدانید که بعضی از مسئولان شیراز و فارس پیراهنی که برایشان دوخته‌اند گشادشان است و واقعا عرضه و لیاقت این لباسِ مسئولیت را ندارند.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این میزبانی(جوانان جهان اسلام) به اینجا آمده است تا مقداری پیام انقلاب به جوانان دنیا برسد، اما متاسفانه نه برگزارکننده درک این معنا را دارد، نه آن مجموعه دست‌اندرکار درک این قضایا را دارد و الا این مسائل که در استانبول فراوان بوده و چیز جدیدی که برای آن‌ها نیست و همیشه داشته‌اند.

به گزارش فارس، عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» با تصمیم آیسسکو (سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) به مشهد مقدس اطلاق شده و پایتختی جوانان دارای التزام حقوقی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.