قزاقستان بدون اشاره به هویت هیئت‌هایی که تاکنون وارد آستانه شده‌اند، از آغاز ورود نمایندگان کشورهای شرکت کننده در نشست امروز آستانه خبر داد در حالی که یک منبع آگاه از پیوستن اردن به این نشست خبر داد.

نشست امروز آستانه با محوریت بررسی سازوکار آتش‌بس در سوریه/اردن در نشست آستانه شرکت می‌کند

به گزارش "قدس آنلاین"؛ انور جیناکوف، رئیس اداره مطبوعات در وزارت خارجه قزاقستان اظهار داشت، قرار است اعضای تیم کار گروه مشترک که شامل ناظران آتش‌بس در سوریه است نشست برگزار کنند.

نشست سه جانبه نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه در حالی برگزار می‌شود که هیئت عالی مذاکرات که مخالفان در ریاض تشکیل دادند ظرف چند روز آینده در ریاض با هدف بررسی مشارکت در نشست ژنو تشکیل جلسه می‌دهد و قرار است یک هیئت منسجم را تشکیل دهد.

نشست قبلی آستانه شامل هئیت دولت سوریه و مخالفان این کشور تحت نظارت این سه کشور بود که به ایجاد سازوکار سه جانبه نظارت بر آتش‌بس اجرایی شده از دسامبر منجر شد.

قرار است نمایندگان دو طرف مخالفان و نظام سوریه ۲۰ فوریه (۲ اسفند) در ژنو تحت نظارت استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه نشست داشته باشند.

در این راستا فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز در تهران با علی شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران در باره پرونده سوریه مذاکره کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نمایندگانی از اردن نیز در نخستین جلسه‌ای که درباره نظارت بر آتش‌بس در سوریه و با حضور نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه امروز (دوشنبه) در آستانه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: امروز در آستانه نخستین جلسه‌ مرتبط با نظارت بر آتش‌بس در سوریه برگزار خواهد شد و کارشناسانی از روسیه، ترکیه، ایران و سازمان ملل متحد به همراه گروهی دیگر از کارشناسان از اردن در آن شرکت خواهند کرد.

این منبع ادامه داد: فرآیند اجرای آتش‌بس توسط جناح‌های مختلف در بحران سوریه، بهبود تدابیر برای کنترل موارد نقض آتش‌بس، افزایش اعتماد متقابل میان مقام‌های دولت دمشق و مخالفان سوری در کنار مسائل مربوط به دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله محورهای نشستی خواهد بود که امروز در آستانه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.