گرگان- وزیر بهداشت گفت: باوجود نارضایتی ها در خصوص معوقات بیمه ای، سطح ارائه خدمت به مردم و جامعه پایین نیامده و خدمات با سرعت و کیفیت بهتر ارائه می شود.

سطح ارائه خدمت به مردم پایین نیامده است/ تأمین اجتماعی منصفانه رفتار کند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح دوشنبه در دیدار با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: با وجود همه مشکلات، جامعه پزشکی از هیچ تلاشی در راه ارائه خدمات درمانی به مردم کم نگذاشتند و پزشکان با وجود برخی گله مندی ها، هیچ گاه برای مردم کم نمی گذارند.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در همه نظرسنجی های صورت گرفته در رتبه نخست بوده، ادامه داد: براساس اعلام معاون اجرایی رئیس جمهور، در نظرسنجی انجام شده در استان ها، بخش سلامت در رتبه نخست قرار داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رفاه و آسایش مردم یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امیدواریم به اجرایی شدن این طرح کمک بیشتری شود.

طرح تحول سلامت به مردم کمک کرده است

آیت الله نورمفیدی هم در این نشست با ارزشمند دانستن اجرای طرح تحول سلامت در کشور، اذعان کرد: اجرای طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده دولت بوده که با وجود اینکه مشکلات فراوانی وجود دارد اما با اجرای آن کمک خوبی به مردم شده است.

منکر نارضایتی ها از طرح تحول سلامت نیستم

همچنین وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منکر نارضایتی برخی همکاران درخصوص معوقات بیمه ای نیستم، گفت: با وجود این مشکلات، اما از سطح خدمت به جامعه چیزی کم نشده و خدمات با سرعت و کیفیت بهتر ارائه می شود.

وی طرح تحول بخش دندانپزشکی را از بخش های مهم باقی مانده طرح تحول سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد در دولت بعد و برنامه های آینده، مشکلات اجرایی شدن آن برطرف شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در بخش رفع مشکلات ناباروری عملکرد خوبی داشته ایم، ادامه داد: در حوزه حمایتی و هزینه ها، دولت تا ۸۵درصد را تأمین کرده اما بازهم نواقصی در این بخش وجود دارد که برای رفع آن تلاش می کنیم.

وی به ضرورت توسعه زیرساخت های طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی اضافه شد و معتقدیم باید این بخش بیشتر توسعه یابد.

وزیر بهداشت  در خصوص مطالبات طرح تحول نیز گفت: با همکاری دولت و مجلس ۸۰ هزار میلیارد ریال برای مطالبات بیمه ها مصوب شده که ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تاکنون اختصاص یافته است و امید داریم تا پایان سال اتفاقات خوبی برای مابقی این مصوبه رخ دهد که این امر نیازمند توجه بخش اقتصادی دولت می باشد.
وی اضافه کرد: انصاف نیست که پرسنل ما و کسانی که دارو و تجهیزات به ما فروخته اند علاوه بر بخش بیمه ها از ما هم مطالبات داشته باشند و باید طلب آنها تامین شود.

تأمین اجتماعی منصفانه رفتار کند
وزیر بهداشت یادآور شد: تامین اجتماعی باید نسبت به پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمت اقدام کند و انصاف نیست با توجه به حق بیمه هایی که دریافت می کند، بدهی داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی افزود که بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه های علوم پزشکی  مربوط به وزارتخانه نیست بلکه بدهی به شرکاء، کارکنان و کسانی است که خدمت ارائه می دهند و در واقع باید این دیون پرداخت شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد که در صورت وجود مشکل در حوزه این بیماران برای حل آن اقدامات اساسی و با شتاب در امور انجام خواهیم داد.
گفتنی است وزیر بهداشت به منظور شرکت در آئین بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان گلستان شامگاه شنبه وارد گرگان شد، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، آق قلا و گرگان از برنامه های این سفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.