رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتیکه ایالت کالیفرنیا خلاف سیاست‌های ضدمهاجرتی وی عمل کند، بودجه آن را قطع می‌کند.

ترامپ: اگر کالیفرنیا به مهاجران پناه دهد بودجه آن را قطع می‌کنم

به گزارش "قدس آنلاین"؛ دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- آماده قطع کردن بودجه فدرال ایالت کالیفرنیا است. ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد اگر ایالت کالیفرنیا به مهاجران پناه دهد بودجه فدرال آن قطع خواهد شد.
وی در این خصوص گفت: «اگر مجبور شویم بودجه فدرال را قطع می‌کنیم. ما مبالغ هنگفتی به کالیفرنیا می‌دهیم».

اعضای دموکرات ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا هفته گذشته مبارزه با سیاست‌های ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور را آغاز کردند. آنها در حال پیشبرد قانونی هستند که پناه دادن به مهاجران در این ایالت را ممکن می‌سازد.

ترامپ در مصاحبه مذکور شهرهایی که به مهاجران پناه می‌دهند را "مسخره" توصیف و اعلام کرد به شدت با این امر مخالف است. وی در این باره گفت: «آنها جنایت را پرورش می‌دهند و مشکلات بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد».

دانشگاه کالیفرنیا دست‌کم 9 میلیارد دلار کمک مالی از دولت دریافت می‌کند و ممکن است ترامپ این مبلغ را قطع کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کالیفرنیا در خیلی از امور از کنترل ما خارج شده است». ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در ایالت کالیفرنیا از رقیب خود –هیلاری کلینتون- شکست خورد.

ترامپ در ادامه گفت: «من نمی‌خواهم بودجه شهر یا ایالت کالیفرنیا را قطع کنم. مایلم پولی را که برای اداره ایالت نیاز دارند به آنها بدهیم. اما اگر آنها قصد دارند به مهاجران پناه دهند ما از بودجه به عنوان یک سلاح استفاده می‌کنیم».

ترامپ جمعه گذشته دستوری را صادر کرد که براساس آن، ورود پناهجویان سوری به آمریکا به مدت 4 ماه ممنوع شد. همچنین صدور ویزا برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی نیز به مدت 90 روز متوقف شد. این موضوع انتقاد مردم و مقامات آمریکایی را برانگیخت و واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان به همراه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.