قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وحدت از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و مردم این وحدت را که ریشه در توحید داشت، در مساجد آموختند.

مسجد عامل وحدت اقشار مختلف مردم است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر دوشنبه در همایش سنگر فیروزه ای که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اثرگذاری فعالیت های مذهبی و قرآنی را بر تربیت جوانان بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: از خداوند می خواهیم برکات عظیم این دانشگاه سیاسی و مذهبی انقلاب را روزی در دل های ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن است ادامه داد: سند مشروعیت انقلاب ما برگرفته از آیات قرآنی، سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه امدادهای غیبی از مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: خداوند به برکت ایمان، رهبری و وحدت این امدادها را به ملت ما عنایت می کرد.

وی با بیان اینکه مساجد عامل وحدت بین اقشار مختلف مردم هستند، ادامه داد: وحدت از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و چون وحدت ما ریشه در توحید داشت، اثرگذار و ماندگار شد.

آیت الله عابدینی به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد دانشگاه فراگیری ایمان هستند و اقشار مختلف مردم ما در دوران انقلاب دانشجویان این دانشگاه بودند.

وی  با بیان اینکه مردم ایمان را که یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود در این دانشگاه فراگرفتند، ادامه داد: امامان جماعت، استادان این دانشگاه بودند و ما پیش از انقلاب در این دانشگاه گردهم می آمدیم و در آن علم و دانش را فرامی گرفتیم و به مردم می آموختیم.

آیت الله عابدینی شرح صدر را یکی از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: خداوند به واسطه شرح صدر دانش هایی را به انسان ها می آموزد که در هیچ مدرسه ای آموزش داده نمی شود و امام راحل از این نعمت خدایی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: افرادی که قلبشان شیرینی ایمان و ولایت پیامبراکرم(ص) را نچشیده است، نمی توانند انقلاب را درک کنند.

آیت الله عابدینی با تأکید بر اینکه استمرار و صدور انقلاب نیازمند چهارعاملی هستیم که انقلاب را به پیروزی رساند ادامه داد: پرهیز از حسد، بخل، عداوت، دشمنی، دروغ، غیبت، دنیاپرستی و دست‌گیری مظلومان و ستم‌دیدگان رسالت همه ما محسوب می‌شود و مسیر استمرار و صدور انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: یکی از رسالت‌های جدی امام جماعت‌ها انتقال آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) به نوجوانان است و اگر این کار به درستی صورت بگیرد رسالت انقلابی خود را انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.