حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد با بیان این که به برخی از داوطلبان ورود به حوزه امتیازات ویژه ای داده می شود، از معاف بودن حافظان کل قرآن از آزمون کتبی خبر داد.

امتیازات ویژه برای برخی از داوطلبان ورود به حوزه/ حافظان قرآن از آزمون کتبی معاف هستند

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیر حوزه های علمیه با خبرنگاران در ارتباط با پذیرش جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: فراخوان پذیرش حوزه های علمیه برادران برای دوره های بلند مدت و کوتاه مدت سفیران هدایت برای سال تحصیلی جدید از ۱۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ادامه دارد.

وی با اشاره به شاخصه های اصلی داوطلبان به ورود حوزه بر برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از سلامت جسمی و روحی تأکید کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که آزمون ورود حوزه های علمیه برای تمام شهرهای کشور به جز خراسان رضوی و اصفهان است، خاطرنشان کرد: این دو استان ساز وکار جدایی از قم دارند ولی برای دیگر شهرهای کشور شرایط تحصیلی افراد متقاضی دوره بلندمدت، پایان دوره راهنمایی قدیم و یا اشتغال به تحصیل در پایه هشتم دوره اول متوسطه به شرط قبولی در امتحانات آخر سال و متقاضیان سفیران هدایت دارا بودن دیپلم متوسطه یا اشتغال به تحصیل در سال سوم دبیرستان، به شرط قبولی در امتحانات آخر سال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرط سنی ثبت نام در آزمون ورود به حوزه های علمیه یادآور شد: افراد دارای مدرک تحصیلی پایه هشتم در صورت داشتن کارت معافیت تحصیلی حداکثر متولد ۷۸، در صورت داشتن کارت پایان خدمت حداکثر متولد ۷۳ و در صورت داشتن کارت معافیت دائم حداکثر متولد ۷۵ است ولی این مسأله جزئیات بیشتری دارد که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه در جریان ریز مسائل قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رستم نژاد با بیان این که حافظان کل قرآن از آزمون کتبی معاف هستند، عنوان کرد: حافظان ‌حداقل‌ یک ‌ششم ‌قرآن‌کریم یا نهج‌البلاغه و ‌فرزندان‌ شهدا، جانبازان، آزادگان و داوطلبان ‌مناطق ‌محروم، از امتیازات ویژه ای در پذیرش برخوردار خواهند بود.

وی با بیان این که در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در حوزه های علمیه برادران جذب و گزینش شدند، یادآور شد: در سال جاری نیز اگر مشکلی به وجود نیاید سعی می کنیم همین میزان جذب را داشته باشیم ولی در جذب نهایت دقت و حوصله از سوی مسؤولان مربوطه به کار گرفته خواهد شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان تأکید کرد: علاقه مندان دارای شرایط جهت نام نویسی می توانند تا ۱۵ فروردین به سامانه اینترنتی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه به نشانیwww.howzeh-qom.ir مراجعه کنند و آزمون نیز ساعت ۹ جمعه ۲۵ فروردین در ۳۰ حوزه‌ استانی و ۲۰ حوزه شهرستانی تعیین شده برگزار می‌شود. /

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.