نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به مدت ۶ روز از ۲۴ بهمن در بوستان گفت‌وگو با بیش از ۳۰۰ غرفه برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از ۲۴ بهمن/ حضور کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام

به گزارش «قدس آنلاین»، نشست خبری چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی صبح امروز برگزار شد.

در این نشست خبری محمد خراسانی‌زاده سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت شهید احمد حاتمی دانشمند فضایی ایران در حین ادای حج سال گذشته در عربستان گفت: این شهید بزرگوار پروژه انسان مجازی را برای سازمان سراج به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در دهه سوم بهمن سال 91 در مصلی تهران با 200 غرفه برگزار شد اما بعد از آن و با حمایت شهرداری تهران برگزاری دوره‌های بعدی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو بود که البته این محل از سوی شهرداری به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دومین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در شهریور سال 93 با 300 غرفه برگزار شد ضمن اینکه در بهمن‌ماه سال 1394 هم سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با کیفیت بالاتری برگزار شد.

خراسانی‌زاده تصریح کرد: تلاش داریم تا در ماه بهمن به عنوان ماه انقلاب اسلامی زمان ثابتی را برای برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی به صورت دائم در نظر داشته باشیم و همگان در این ماه منتظر برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهید شهریاری از مقام معظم رهبری نقل کرده‌اند که ایشان اهمیت فضای مجازی را به اندازه انقلاب اسلامی می‌دانند.

سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: سازمان فضای مجازی سراج برپا کننده نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی می‌کوشد تا به عنوان یک سازمان مردمی و با استفاده از مشارکت مردم و نهادهای انقلابی کارهای بر زمین مانده انقلاب اسلامی در عرصه فضای مجازی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به جز شهرداری تهران که حامی ثابت نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است، صداوسیما هم با پخش برنامه‌های تولیدی و زنده هر ساله حمایت ویژه‌ای را از این نمایشگاه داشته است.

خراسانی‌زاده خاطرنشان کرد: در طول 2 سال گذشته صداوسیما بیش از 1.5 ساعت پخش زنده از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی داشته است ضمن اینکه براساس مذاکرات صورت گرفته با آنها قرار است تا صداوسیما این زمان را به 2.5 ساعت در طول روز افزایش دهد.

وی با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: هم‌افزایی تشکیلاتی و انسجام‌بخشی بین مجموعه‌های تخصصی مؤسسات مردم‌نهاد و خصوصی در عرصه فضای مجازی و همچنین معرفی محصولات، خدمات، دستاوردها و راهکارهای مؤسسه‌های مردم‌نهاد در عرصه فضای مجازی بخشی از این اهداف است.

سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در همین راستا افزود: ارتقای سواد فضای مجازی و فرهنگ کاربری بین مردم و همچنین معرفی تکنولوژی و فناوری‌های نوین که در دنیا و کشورمان وجود دارد و تلاش برای آینده‌پژوهی در این زمینه و همچنین نهضت مطالبه‌گری از مسئولان ذی‌ربط و اجرایی کشور در عرصه فضای مجازی بخش دیگری از اهداف برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است.

خراسانی‌زاده گفت: وقتی عنوان انقلاب اسلامی بعد از رسانه‌های دیجیتال آورده شده نشان‌دهنده آن است که ما به دنبال ارائه و معرفی سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی افزود: از بخشی از شرکت‌ها و مجموعه‌های نوپا که در زمینه تولید و کارآفرینی و همچنین معرفی کالاهای ایرانی و حمایت از کارگر ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند را در گفتمان انقلاب اسلامی تعریف کرده و از آنها حمایت می‌کنیم.

خراسانی‌زاده با اشاره به برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته گفت: در سال دوم برپایی نمایشگاه 30 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم که در سال دوم این میزان به 80 تا 90 هزار نفر رسید که این آمار برای یک نمایشگاه در عرصه مجازی خیلی خوب است.

سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: حدود 30 درصد غرفه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه از خارج استان تهران هستند و برای اولین‌بار هم کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی غرفه خواهند داشت.

در ادامه این نشست، مهدی قمی دبیر اجرای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: دبیرخانه این نمایشگاه از 5 دی‌ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: 500 رسانه در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی سال گذشته برای در اختیار گرفتن غرفه ثبت‌نام کرده بودند اما به دلیل فضای محدود تنها توانستیم 300 غرفه را تأمین کنیم.

قمی ادامه داد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از ساعت 10 تا 20 هر روز در بوستان گفت‌وگو آماده پذیرایی از عموم علاقه‌مندان است. ضمن اینکه افتتاحیه رسمی هم روز یکشنبه 24 بهمن انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در 5 بخش اصلی پایگاه‌های اینترنتی، فناوری‌های نوین اطلاعات، نشر دیجیتال و تلفن همراه، بازی و پویانمایی و همچنین بین‌الملل برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افزود: در بخش پایگاه‌های اینترنتی، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و تحلیلی، سایت‌های فعال در عرصه خانواده، سایت‌های فعال در ارائه سبک زندگی مطلوب، سایت‌های فعال در زمینه دفاع مقدس، سایت‌های فعال در امور دینی در نمایشگاه حضور دارند.

قمی گفت: در بخش‌ فناوری‌های نوین اطلاعات هم رسانه‌های دیجیتال در حوزه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار و امنیت حضور دارند ضمن اینکه در بخش نشر دیجیتال و تلگرام همراه هستند. رسانه‌های ارائه کننده نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و نرم‌افزارهای تحت تلفن‌های همراه شرکت‌ خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در بخش بازی و پویانمایی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های تلفن همراه، کنسول بازی و محتوای بازی حضور دارند. ضمن اینکه در بخش بین‌الملل هم سایت‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه بین‌الملل که بین 3 تا 17 زبان را پوشش خبری می‌دهند حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش جانبی این نمایشگاه کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی برای سنجش اعتیاد به فضای مجازی و ارائه راهکارها برای ترک اعتیاد به آن برپا خواهد شد.

قمی در پایان گفت: 130 غرفه به بخش پایگاه‌های اینترنتی، 60 غرفه به بخش نشر دیجیتال و تلفن همراه، 25 غرفه به بخش‌ فناوری‌های نوین اطلاعات، 50 غرفه به بخش‌ بازی و پویانمایی و همچنین 35 غرفه به بخش بین‌الملل اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.