ایلام- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن ایثارگران، ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی و ۲۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از طرف بانک های استان به متقاضیان پرداخت شده است.

تسهیلات گیرندگان خود را ملزم به بازپرداخت بدانند

دبه گزارش قدس آنلاین، علی اشرف یوسفی غیاثی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طرف بانک های این استان به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد، اظهار داشت: بانک های این استان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به زلزله زدگان مورموری و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده استان را پرداخت کرده اند.

وی به بانک های استان که باید حداکثر ۸۰ درصد منابع خود را به صورت تسهیلات پرداخت کنند اشاره کرد و افزود: به منظور رونق دادن تولید و تعطیل نشدن واحدهای صنعتی در استان، اکنون ۱۲۰ درصد منابع بانک های استان به صورت تسهیلات پرداخت می شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام بیان داشت: نشت منابع از طریق بانک های خصوصی و مؤسسات غیرمجاز و انتقال وجوه مردم به استان های دیگر، باعث کمبود منابع بانک های دولتی و کاهش حساب جاری در بانک های استان شده است.

علی اشرف یوسفی غیاثی با بیان اینکه منابع بانک های استان ۳۵ هزار میلیارد ریال و مصارف آنها ۴۲ هزار میلیارد ریال می باشد، یادآور شد: در زمینه نبود تعادل منابع و مصارف بانک های استان با چالش مواجه هستیم و میزان تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های استان ۹ هزار میلیارد ریال بیشتر از منابع موجود است.

وی با اشاره به اینکه قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها منوط به وصول مطالبات است، خاطرنشان ساخت: بانک ها تنها از این محل، می توانند تسهیلات لازم را برای حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی در استان پرداخت کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن ایثارگران، ۳۵۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی و ۲۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از طرف بانک های استان به متقاضیان پرداخت شده است.

 علی اشرف یوسفی غیاثی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲ درصد حساب های استان بلند مدت با نرخ بالا هستند، تأکید کرد: ۳۲ درصد از این حسابها کوتاه مدت، ۱۱ درصد قرض الحسنه پس انداز، ۱۱ درصد جاری و چهار درصد نیز سایر حساب های بانکی می باشند.

وی با اشاره به اینکه با وجود نبود تعادل منابع و مصارف، حمایت از اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تسهیلات گیرندگان باید خود را ملزم به بازپرداخت بدانند و در حمایت از تولید، بانک ها را همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.