زنجان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های دوخطه کردن خطوط ریلی به منظور افزایش سرعت، گفت: مدیریت خطوط ریلی کشور تمام اتوماتیک می‌شود.

مدیریت خطوط ریلی کشور تمام اتوماتیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عباس آخوندی دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین اظهار داشت: دو خطه کردن مسیر راه‌آهن زنجان-قزوین از پروژه‌های مهم توسعه ریلی ایران است که در سفر مقام معظم رهبری به آن تأکید شده بود و رئیس جمهور نیز در سفر به زنجان به اجرای آن متعهد شد.

وی طول خط دوم محور زنجان-قزوین را ۱۷۲ کیلومتر برشمرد و گفت: کار ریل‌گذاری در چهار قطعه تقسیم‌بندی و اجرای آن توسط پیمانکاران آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه ابراز کرد: اقداماتی از جمله برگزاری مناقصه‌ها و تجهیز کارگاه پیش از این انجام شده و اقداماتی از جمله خرید ریل و کارهای فنی و ایجاد شبکه فیبر نوری در کنار ریل‌گذاری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با ثبت رکوردی در اجرای پروژه‌های ناوگان ریلی، خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین را تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسانیم و در اختیار مسافران حوزه شمالغرب قرار دهیم.

وی ارزش پروژه‌های ریلی قابل افتتاح در دهه فجر امسال را یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۷۳۰ میلیارد تومان معادل ۱۹۸ کیلومتر به احداث خطوط ریلی جدید اختصاص دارد.

آخوندی با اشاره به اجرای پروژه‌های دوخطه کردن خطوط ریلی به منظور افزایش سرعت و جابه‌جایی بیشتر بار و مسافر ابراز کرد: ۴۹۶ کیلومتر با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: با اقدامات زیر بنایی اجرا شده خطوط ریلی به شکل اتوماتیک اداره می‌شود و راه‌آهن به سمت اداره کردن خطوط به شکل تمام اتوماتیک پیش می‌رود و در این راستا پروژه‌های مربوط به به‌کارگیری فناوری اطلاعات و مخابرات با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان دهه فجر افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.