یک تحلیلگر ارشد سیاسی مستقر در کالیفرنیا ضمن انتقاد از فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ در ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا، علت اصلی این اقدام را تحریک بیگانه ستیزی ارزیابی کرده است.

تحلیلگر آمریکایی: چرا ترامپ اتباع سعودی را ممنوع‌الورود نکرد؟

به گزارش قدس آنلاین، «دنیس التر» استاد انسان شناسی کالج کابریلو در ایالت کالیفرنیا تاکید کرد: فرمان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان 7 کشور به آمریکا تنها با هدف تحریک بیگانه ستیزی در بدنه سیاسی این کشور بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر دولت ترامپ واقعا نگران حفاظت از جان آمریکایی ها بود، ورود اتباع کشورهایی مثل عربستان سعودی به آمریکا را ممنوع می کرد. تنها دلیل این ممنوعیت عوام فریبانه از سوی رئیس جمهور آمریکا، عمل به وعده های انتخاباتی در ممانعت از سفر مسلمانان به آمریکا و تحریک اسلام هراسی و بیگانه ستیزی در بدنه سیاسی آمریکا بوده است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در عین حال، این ممنوعیت کشورهایی را هدف قرار داده است که آمریکا آنها را بی ثبات کرده و منافع سیاسی و اقتصادی دارد.

التر در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره هدف اصلی ترامپ از صدور این فرمان جنجالی، گفت: آمریکا به دلیل تیراندازی های دسته جمعی مرگبار که به صورت مداوم رخ می دهد، در جهان بدنام شده است. اکثر این تیراندازی ها توسط مسیحیان سفیدپوست با انگیزه های نژادپرستانه و و ایدئولوژی ناسیونالیستی انجام شده است. این تروریست های داخلی به تجمعات مذهبی سیاهپوستان حمله کرده اند، همین طور به کلینیک های بهداشتی زنان و دیگر اماکن عمومی. درست است که طی چند سال اخیر، تعدادی از تیراندازی های دسته جمعی توسط افرادی که میراث خاورمیانه را داشته اند، انجام شده است ولی این درصد ناچیزی از کل تیراندازی های انجام شده در سراسر آمریکا را تشکیل داده است.علاوه بر این، اکثر این مهاجمان در آمریکا متولد شده یا شهروند آمریکا بوده اند. هیچ یک از این مهاجمان از کشورهایی نبوده اند که در فرمان ترامپ از ورود به آمریکا منع شده اند. آنها ریشه های قومی از پاکستان، افغانستان، چچن، عربستان سعودی و اردن داشته اند. اگر دولت ترامپ واقعا نگران حفاظت از جان آمریکایی ها بود، ورود اتباع کشورهایی مثل عربستان سعودی به آمریکا را ممنوع می کرد. تنها دلیل این ممنوعیت عوام فریبانه از سوی رئیس جمهور آمریکا، عمل به وعده های انتخاباتی در ممانعت از سفر مسلمانان به آمریکا و تحریک اسلام هراسی و بیگانه ستیزی در بدنه سیاسی آمریکا بوده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره مستثنی شدن عربستان سعودی از فهرست ترامپ با وجود گزارش 28 صفحه ای اف بی آی درباره دست داشتن تروریست های سعودی در حملات 11 سپتامبر، تاکید کرد: کشورهایی که هدف اوباما و ترامپ قرار گرفته اند، در گذشته در برابر امپریالیسم آمریکا ایستاده اند و بر سیاست های خارجی مستقل تاکید کرده اند. به همین دلیل، همه این کشورها هدف تلاش های آمریکا برای تغییر رژیم سیاسی قرار گرفته اند. عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر که هدف فرمان ترامپ قرار نگرفته اند، متحدان آمریکا بوده و از سیاست خارجی واشنگتن حمایت کرده اند، از جمله با تامین مالی، ارسال سلاح و آموزش تروریست های تکفیری که جنگ های نیابتی را علیه کشورهای ممنوع شده، راه اندازی کرده اند. بنابر این جای تعجب نیست که عربستان سعودی و کشورهای خلیح فارس در فهرست اعلام شده از سوی ترامپ قرار نگیرند.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.