ایلام- بازیکن پیشکسوت و فوتبالیست نام آشنای تیم پرسپولیس تهران گفت: صدام چون در مقابل قدرت نظامی ایران کاملاً مستأصل شده بود، خشم خود را بر سر بازیکنان، داور و تماشاگران زمین فوتبال چوار خالی کرد و بی رحمانه ترین حادثه و واقعه تاریخ را رقم زد.

حادثه فوتبال چوار بی رحمانه ترین و اقعه تاریخ است/ شهدا بهترین الگو هستند

فرشاد پیوس عصر روز دوشنبه در بدو ورود به استان شهیدپرور ایلام و در محل فرودگاه شهدای این شهر، در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار داشت: پس از اعلام رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی چوار۶۵  برای سفر به ایلام و برگزاری مسابقه، با عشق و علاقه ای که به شهداء و راه شهداء(بویژه شهدای زمین فوتبال چوار) داشته و داریم، این دعوت را با تمام وجود پذیرفتیم.

وی با بیان اینکه امیر مؤمنان(ع)؛ ائمه اطهار(س) و شهدای گرانقدر را در زندگی خود، الگو قرار داده ام، افزود: حادثه فوتبال چوار، نشان دهنده اوج بی معرفتی و نامردی صدام بود.

 بازیکن پیشکسوت و فوتبالیست نام آشنای تیم پرسپولیس تهران، بیان داشت: صدام چون در مقابل قدرت نظامی ایران کاملاً مستأصل شده بود، خشم خود را بر سر بازیکنان، داور و تماشاگران زمین فوتبال چوار خالی کرد و بی رحمانه ترین حادثه تاریخ را رقم زد.

فرشاد پیوس با اشاره به اینکه  ما نباید یاد و خاطره شهداء را هیچگاه فراموش کنیم، یادآور شد: بایستی با برگزاری مسابقات بزرگ و چهار جانبه ملی و بین المللی؛ نام و یاد و آوازه چوار و شهدای زمین فوتبال چوار را برای همیشه زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه جنایت و خیانتی که صدام در چوار رقم زد، از هیچ بنی بشری ساخته نیست، خاطرنشان ساخت: فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) نباید از کنار این واقعه دردناک فوتبال چوار به راحتی بگذرد و بایستی با برگزاری مسابقات جهانی، این مظلومیت فوتبال را به خوبی زنده نگه دارد و به تصویر بکشد.

بازیکن پیشکسوت و فوتبالیست نام آشنای تیم پرسپولیس تهران، برگزاری داربی بزرگ(بازی پرسپولیس و استقلال) در یکشنبه هفته آینده با نام و یاد و شهدای زمین فوتبال چوار را ابتکار و اقدامی ارزنده و شایسته از سوی فدراسیون فوتبال ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم که در سال های آینده و به منظور پاسداشت یاد شهدای زمین فوتبال چوار؛ شاهد برگزاری مسابقات  بزرگ در سطح ملی و بین المللی باشیم و بیش از پیش، دین خود را به شهداء اداء کنیم.

فرشاد پیوس با اشاره به اینکه تکمیل و تأمین امکانات زمین فوتبال چوار و محل عروج شهدای فوتبالیست، باید جزء اولویت های مسئولان قرار گیرد، تأکید کرد: همکاری و همراهی خود را برای هرگونه مساعدت و برگزاری مسابقه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره لاله های خونین فوتبال، اعلام داشته و می داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.