وزارت خارجه آمریکا در پی گزارش سازمان ملل مبنی بر تشدید اقدامات سربازان در ایالت راخین میانمار علیه اقلیت مسلمان، ابراز نگرانی کرد.

نگرانی عمیق آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

به گزارش "قدس آنلاین"، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاتینا آدامز، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: واشنگتن همچنان در حال مطالعه این گزارش است با این حال از دولت میانمار می‌خواهد تا نتایج این گزارش را جدی بگیرد و اقدامات خود برای حفاظت از جمعیت محلی این منطقه را تشدید کند.

آدامز با اشاره به گزارش دفتر کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر ادامه داد: ما از نتایج این گزارش به شدت ناراحت شدیم.

گزارش دفتر امور حقوق بشر سازمان ملل سوم فوریه منتشر شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین خاطر نشان کرد: مسائل مطرح شده در این گزارش باید به صورت کامل و معتبر مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که مسئول هرگونه نقض اقدامات حقوق بشری هستند باید معرفی شوند.

وی همچنین افزود: واشنگتن به درخواست خود از دولت میانمار برای بازیابی کامل امکان دسترسی کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و همچنین حضور رسانه‌ها در آن ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش سازمان ملل که در روز جمعه منتشر شد نیروهای امنیتی میانمار در منطقه راخین این کشور که اکثریت آن مسلمان هستند اقدام به کشتارهای گسترده و تجاوزهای گروهی کرده‌اند در حالی که از ماه اکتبر در کمپین که می‌توان آن را نوعی جنایت علیه بشر و پاکسازی قومی خواند، اقدام به آتش زدن روستاهای این منطقه کردند.

دولت میانمار مدعی است در حال حاضر در حال انجام یک کمپین گسترده ضد شورش قانونی در این منطقه است!

مقامات دولت میانمار در حالی که مانع از حضور ناظران و خبرنگاران مستقل در مناطق درگیری می‌شوند ساکنان روهینجا و پناهجویان را به اتهامات واهی کشتار، ضرب و شتم، تجاوزهای گسترده و همکاری با گروه‌های "شورشی" متهم می‌کنند؛ "شورشیانی که به ادعای میانمار با تروریست‌های خارجی در ارتباط هستند. "

در حالی که دولت قبلی آمریکا تلاش برای تغییرات دموکراتیک در میانمار را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده بود دولت جدید دونالد ترامپ همچنان سیاستی درقبال میانمار اتخاذ و اعلام نکرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.