رئیس جمهوری سوریه ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش را خیالی توصیف کرد ودر واکنش به مذاکرات حل بحران در پایتخت قزاقستان، آن را مثبت دانست ولی گفت، قضاوت درباره آن زود است.

اسد: نشست «آستانه» مثبت بود.. قضاوت درباره آن زود است

به گزارش "قدس آنلاین"؛ بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که هیأتی پارلمانی از بلژیک با او دیدار کرد، در گفت‌وگویی با چند رسانه از این کشور، نشست «آستانه» را مثبت توصیف کرد.

رئیس جمهوری سوریه گفت «کنفرانس آستانه یکی از طرح‌هایی در خلال جنگ علیه سوریه است که هنوز قضاوت درباره نتیجه آن زود است».

کنفرانس مذاکرات سوری-سوری در «آستانه»‌ پایتخت قزاقستان در چهارم و پنجم بهمن‌ماه با حضور روسیه، ایران، ترکیه، نماینده دولت سوریه و نماینده معارضان برگزار و بر چارچوبی برای حفظ آتش‌بس در سوریه توافق شد.

بشار اسد در عین حال، این نشست را مثبت توصیف کرد و گفت که «چون این نشست بر اساس اصولی برگزار شد که خواستار وحدت سوریه است و می‌گوید که سوری‌ها خودشان برای آینده‌شان تصمیم می‌گیرند».

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد توضیح داد که «مبارزه با تروریسم و توقف حمایت‌های مختلف از آن مثل حمایت لجستیک، و همچنین گفت‌وگوی سوری-سوری برای تعیین سرنوشت و نظام سیاسی کشور» دو رکن صلح قلمداد می‌شود.

رئیس جمهوری سوریه «دفاع از مردم سوریه» را «وظیفه قانونی خود و دولت، ارتش و نهادهای دولتی» دانست که برای تحقق آن از همه ابزارها استفاه می‌کند. 

ائتلاف آمریکا علیه داعش، خیالی است

رئیس جمهوری سوریه با انتقاد از آنچه ائتلاف آمریکا علیه داعش خوانده می‌شود گفت که «ائتلاف آمریکایی علیه داعش، ائتلافی خیالی و غیرقانونی است زیرا بدون مشورت با دولت سوریه یا بدون کسب اجازه دمشق تشکیل [و وارد خاک سوریه] شده و این نقض حاکمیت ماست».

اروپا تا نمی‌تواند در ساخت سوریه نقش داشته باشد

او از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد و گفت که «کشورهای اتحادیه اروپا نمی‌تواند نقشی در ساخت سوریه ایفا کند وقتی که دارد آن را ویرانه می‌کند و این کار را با حمایت از تروریست‌ها تحت عناوین مختلف انجام می‌دهد. 

اسد گفت که «بهتر است اتحادیه اروپا موضع روشنی در قبال حاکمیت سوریه و توقف حمایت از تروریست‌ها بگیرد، آنگاه سوری‌ها می‌توانند بپذیرند که اروپا در ساخت سوریه نقش داشته باشد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.