مدیرکل تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا در ۲۵ هزار مدرسه ابتدایی کشور، گفت: اکنون در ۲۸ هزار مدرسه با حضور ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، نرمش صبحگاهی پیگیری می‌شود.

اجرای طرح حیاط پویا در ۲۵ هزار دبستان/ انجام نرمش صبحگاهی در ۲۸ هزار مدرسه کشور

به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین بابویی مدیرکل تربیت‌بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح حیاط پویا، اظهار داشت: طرح حیاط پویا در مدارس به جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، بهره‌وری از ساعت زنگ تفریح و ارتقای سطح سلامت و شادابی دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تا امسال ۲۵ هزار مدرسه ابتدایی تحت پوشش طرح حیاط پویا قرار گرفته‌اند.

بابویی با اشاره به اینکه برای سایر مقاطع تحصیلی، طرح‌ها و برنامه‌های دیگری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های ورزشی که برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه پیش بینی شده است متناسب با سن و سال آنها برنامه ریزی شده است.

مدیرکل تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص استقبال از طرح حیاط پویا دانش‌آموزی گفت: بر اساس گزارش‌های استانی، این طرح فراگیری خوبی در کشور دارد و با توجه به کم هزینه بودن و انجام آن با مقداری رنگ و برنامه ریزی، مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: در مناطق محروم و مرزی طرح حیاط پویا مورد استقبال مواقع شده است و در بین دانش‌آموزان شور و شعف ایجاد کرده است.

بابویی با بیان اینکه اکنون بی تحرکی دانش‌آموزان یکی از چالش‌هایی است که خانواده‌ها هم با آنها مواجه هستند، عنوان کرد: اکنون و تقریبا به جز مدارس، فضایی برای تحرک فرزندان وجود ندارد زیرا قبلاً در محلات و منازل امکان تحرک بچه‌ها وجود داشت اما با سبک زندگی فعلی، فعالیت در کوچه‌ها و محلات کم شده است.

وی گفت: در این راستا، تمام فعالیت‌های تربیت بدنی را به درون مدارس سوق داده‌ایم.

مدیرکل تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح المپیاد درون مدرسه‌ای، اظهار کرد: بیش از ۴ میلیون دانش‌آموز در ۴۵ هزار و ۵۰۰ مدرسه در این طرح شرکت داشتند و در سال تحصیلی گذشته قریب به ۵ میلیون دانش‌آموز در این طرح حضور داشتند.

وی تصریح کرد: اکنون ۸ هزار کانون ورزشی درون مدرسه‌ای داریم و در بخش نرمش صبحگاهی مدارس، اکنون در ۲۸ هزار مدرسه با حضور حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، نرمش صبحگاهی پیگیری می‌شود

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.