کرمان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: توسعه اقتصادی استان بدون توجه به توانمندی های بانوان به دست نمی آید.

توانمندی های بانوان، شاه کلید توسعه اقتصادی است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه سادات حسینی صبح سه شنبه در بازدید از یک واحد تولیدی روغن و ارده که توسط بانوی کرمانی و با حمایت صندوق کارآفرینی امید در دهه فجر افتتاح شد، اظهار کرد: بانوان کرمانی ۱۰ کارخانه را در شهرک های صنعتی استان اداره می کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مناسبی برای اشتغال به ویژه اشتغال بانوان ایجاد شده، افزود: صندوق کارآفرینی امید، ظرفیت هدایت کارآفرینان به سمت اشتغال پایدار و سودآور را دارند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: امروز در کرمان شاهدیم که بانوان سرپرست خانوار که کارآفرین هستند، بهترین فرزندان را تربیت کرده و به جامعه تحویل می دهند.

وی با بیان اینکه بانوان زیادی در استان مشغول به کار هستند، افزود: این بانوان توانسته اند هم ارزش افزوده ای برای خانواده خود ایجاد کنند و هم برای دیگران فرصت اشتغال ایجاد کنند.

حسینی با اشاره به نمونه هایی از بانوان کارآفرین کرمانی، افزود: در میان بانوان کارآفرین کرمانی، بانویی هست که با وجود معلولیت نخاعی توانسته با ۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۸۰ نفر اشتغال زایی کند.

وی بانوان کرمانی عزمی راسخ برای اشتغال دارند، ادامه داد: اگر بخواهیم شاه کلید موفقیت و توسعه اقتصادی را به دست آوریم، باید به توانمندی های بانوان توجه کنیم.

حسینی با اشاره به هماهنگی و تعامل بین دستگاه های استان کرمان گفت: بانوان در اکثر موارد مطالبه گر نیستند در حالی که باید از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه بانوان کرمانی در حوزه تولید پوشاک وارد شده اند، اظهار کرد: امروز این آمادگی وجود دارد که در حوزه تولید پوشاک بتوانیم بیش از پنج هزار شغل برای بانوان ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه در تولید اشتغال، مهارت قدم اول است گفت: طبق هماهنگی که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام شده، متقاضیان بعد از پایان آموزش و دریافت گواهی مهارت برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند.
روز گذشته و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۹۲۰ طرح مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با حضور سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.