آیت الله محمدحسن اختری از همکاری ۷۰۰ نفر از فعالان علمی و فرهنگی مسلمان با مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) خبرداد.

ارتباط مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با مسلمانان ۱۴۰کشور جهان

قدس آنلاین- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در نشست خبری که به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و دهه فجر برگزار شد، گفت: مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با مسلمانان ۱۴۰کشور جهان ارتباط دارد و در اجرای برنامه های فرهنگی بیش از ۳۶۰مؤسسه علمی و فرهنگی جهان اسلام همکاری دارد.

آیت الله اختری افزود: در این مدت، علاوه بر شیعیان و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) با بسیاری از غیر شیعیان و حتی غیر مسلمانان نیز ارتباط برقرار کردیم. وی تأکید کرد: این ارتباطات براساس اهداف مشترک صورت گرفته است.

اختری در ادامه به بیان اهداف شکل گیری مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) پرداخت و گفت: نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) در سطح بین المللی، توسعه وحدت اسلامی وتقریب مذاهب، رشد و توسعه فرهنگ، علم و دانش اسلامی در بین پیروان اهل بیت در مناطق محروم، پاسخ گویی به شبهات و اتهاماتی که ازسوی دشمنان به مکتب اهل بیت(علیهم السلام) وارد می شود، دفاع و پشتیبانی از مسلمانان مظلوم و محروم در اقصی نقاط جهان از اهداف کلان مجمع است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) درتشریح فعالیت های مجمع تصریح کرد: در اتفاقات سیاسی که جهان اسلام مانند بحرین و نیجریه به آن گرفتار شده، تلاش می کنیم تا از طریق دعوت مسلمانان به برپایی راهپیمایی، بیانیه به سازمان های بین المللی و تحصن نسبت به اتفاقات رخ داده برای علمای اسلام مانند شیخ عیسی قاسم و شیخ زکزاکی واکنش نشان دهند.

آیت الله اختری در ادامه با بیان این که تاکنون بیش از ۲۰۰۰عنوان کتاب توسط مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) منتشر شده است. وی افزود: کتابهای منتشره به ۵۸ زبان دنیا ترجمه شده اند.

وی در ادامه رایزنی با خیرین برای تأسیس درمانگاه، مسجد، حسینیه و مدرسه در کشورهای محروم را از دیگر فعالیت های مجمع برشمرد و افزود: در همین راستا دانشگاه مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) نیز پذیرای دانشجویان مستعد ومحروم مسلمان است.

اختری به فعالیت های مجمع در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت:  سایت ویکی شیعه با کارکرد ۸ زبانه، سایت مفتاح که تاکنون به بیش از ۷۰ هزار شبهه پاسخ گفته است، خبرگزاری ابنا که با ۲۳ زبان فعالیت می کند و سایت مجمع از محصولات رسانه ای و فرهنگی ما در فضای مجازی است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در بخشی از سخنانش به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بسیار کم نظیر در سال‌های اخیر بود که از ریشه با تمام حرکت‌های سیاسی متفاوت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.