یزد- پروژه ملی تحقیقات زمین‌گرمایی در دانشگاه یزد که اجرای آن برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور انجام شده است، پیش از ظهر سه شنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

پروژه ملی تحقیقات زمین‌گرمایی در دانشگاه یزد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، پروژه ملی تحقیقات زمین‌گرمایی در دانشگاه یزد که اجرای آن برای نخستین بار در دانشگاه‌های کشور انجام شده است با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

 مسؤول اجرای پروژه ملی تحقیقات زمین‌گرمایی در دانشگاه یزد اظهار داشت: پروژه ملی زمین‌گرمایی به منظور تأمین سرمایش و گرمایش ساختمان احمدی روشن، اجرا شده است.

روح‌الله عزیزی تفتی گفت: استفاده از انرژی زمین‌گرمایی باعث می‌شود مصرف برق در سیستم‌های گرمایش و سرمایش به شدت کاهش یابد.

وی افزود: این طرح پژوهشی با همکاری هشت نفر از اعضای هیأت علمی از دانشکده‌های مهندسی مکانیک، معدن و متالورژی و هنر و معماری دانشگاه یزد انجام شده است.

عزیزی تفتی اظهار داشت: اجرای این پروژه از سال ۹۴ آغاز شد واین پروژه در فضایی به وسعت حدود هزار متر مربع و هزینه  ۵۸۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی گفت: برای این پروژه ۱۰ هزار متر لوله پلی‌اتیلن داخل زمین، چهار ترانشه افقی به عمق پنج متر و طول ۵۰ متر و ۱۸ حلقه چاه به عمق ۳۰ متر و یک حلقه چاه به عمق ۱۸۰ متر حفر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.