بجنورد- رئیس جهاددانشگاهی واحد خراسان‌شمالی از توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی در منطقه سرخ قلعه شهرستان اسفراین خبر داد.

کشت و فرآوری گیاهان دارویی در منطقه سرخ قلعه اسفراین توسعه می یابد

به گزارش قدس آنلاین، احسان عباسی با اشاره به اینکه در این راستا جلسه‌ای با حضور رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، نماینده مردم اسفراین در مجلس، سرپرست فرمانداری شهرستان و برخی مدیران کل استان برگزار شد، گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که این طرح با مشارکت جمعیت عشایری این منطقه انجام شود.

وی افزود: برای اینکه این طرح هر چه سریع‌تر اجرایی شود جهاددانشگاهی باید اراضی منطقه را مطالعه و شناسایی کند تا گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه کشت شود.

عباسی ادامه داد: از سوی دیگر پس از اینکه فاز مطالعه و شناسایی به پایان رسید امر اختصاص نهال و نشاء گیاه دارویی مورد نظر و همچنین خرید محصولات تولیدشده توسط این نهاد انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: ایجاد چرخه کامل تولید گیاه دارویی تا فرآوری آن از جمله موارد مورد تاکید در این منطقه است که باید اجرایی شود.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر آن در این جلسه بر تشکیل تعاونی عشایری در راستای تولید گیاهان دارویی تاکید شد و همچنین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز موضوع اختصاص بذر گیاه دارویی باریجه از سوی این اداره کل را پیشنهاد داد.

به گفته وی قرار بر این است تا این طرح از اواسط اسفندماه اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.